کد خبر: ۶۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 09
رئیس یازدهمین کنگره انجمن جهانی دندانپزشکی هشدار داد:
شفاآنلاین:سلامت>بهداشت>رئیس یازدهمین کنگره IADR گفت:‌مشکل پوسیدگی دندان شایع‌ترین بیماری دهان و دندان محسوب می‌شود که 100 درصد افراد جامعه به آن مبتلا می‌شوند

به گزارش شفا آنلاین : محمدرضا خامی رئیس یازدهمین کنگره IADR در نشست خبری خود گفت: مشکل پوسیدگی دندان شایع‌ترین بیماری دهان و دندان محسوب می‌شود که 100 درصد افراد جامعه به آن مبتلا می‌شوند.

رئیس یازدهمین کنگره IADR ادامه داد:‌ شیوع پوسیدگی دندان در حال گسترش است و ما نتوانسته‌ایم آن را کاهش دهیم شاخص پوسیدگی دندان در کودکان 12 ساله در چند سال گذشته 1.86 بوده که این رقم در آخرین تحقیق به عدد 2 رسیده است.

به گفته وی، عمده‌ترین بیماری‌های دهان و دندان به ترتیب پوسیدگی دندان، بیماری‌های لثه، جرم دندان، تحلیل لثه، آسیب‌های ناشی از ضربه به دندان و سرطان دهان می‌باشد.

خامی گفت: شعبه ایرانی انجمن جهانی تحقیقات دندانپزشکی یازدهمین کنگره IADR را دوم و سوم دی ماه امسال در محل دانشکده دندانپزشکی برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه تمرکز این کنگره در پژوهش است، گفت: در این کنگره شرکت‌کنندگان بین‌المللی حضور خواهند داشت و فراخوان ارائه مقاله ما برای همه محققین دهان و دندان جهان است.

رئیس یازدهمین کنگره IADR با اشاره به اینکه ارائه مقالات به صورت پوستر و سخنرانی خواهد بود، گفت:‌علاقه‌مندان می‌توانند خلاصه مقالات خود را به آدرس IADR -IRAN.COM ارسال کنند.

به گفته وی مهلت ارسال مقالات از 25 خرداد آغاز شده و تا 24 تیرماه ادامه خواهد داشت و محققین می‌توانند در تمامی 12 شاخه تخصصی مربوط به دهان و دندان مقالات خود را به این نشانی ارسال کنند.

خامی تاکید کرد: در این همایش مسئول اصلی IADR از ایالات متحده آمریکا، مسئول مربوطه در سازمان جهانی بهداشت به همراه مسئولان دندانپزشکی کشورهای منطقه و مسئولان شعبه‌ها یا شاخه‌های IADR منطقه حضور خواهند داشت.

همچنین رضا مسائلی دبیر اجرایی یازدهمین کنگره IADR نیز گفت: ما در حوزه تولید علم رقبایی داریم که به علت وجود زیرساخت‌ها و شرایط مناسب باید از آنها پیشی بگیریم.

وی با اشاره به اینکه کنگره IADR در سال‌های گذشته با مشارکت دیگر کشورها برگزار می‌شده است گفت: امسال اولین سال است که این کنگره را به تنهایی برگزار می‌کنیم و در برگزاری آن تمام دانشکده‌های دندانپزشکی کشور مشارکت داشته‌اند.

مسائلی قوی‌ترین رقیب ایران در زمینه علم دندانپزشکی را کشور ترکیه دانست و گفت: تاکنون مطالعه تخصصی در مورد مقایسه علم دندانپزشکی دو کشور ایران و ترکیه انجام نشده است و ما نمی‌توانیم بگوییم که کدام یک بر دیگری برتری دارد امیدوارم که بعد از برگزاری این کنگره بتوانیم جایگاه خود را در جهان و منطقه بشناسیم.

وی با بیان اینکه هنوز جوایز مقالات برتر یازدهمین کنگره IADR  مشخص نشده است،‌گفت: برای امتیاز بازآموزی کنگره نیز اقدامی نکرده‌ایم چون مخاطبین ما تنها محققان هستند و امتیاز بازآموزی برای آنها تاثیری ندارد.

دبیر اجرایی یازدهمین کنگره IADR تاکید کرد: تمرکز این کنگره در حوزه تحقیق و پژوهش است و بنابر این بیشتر از مخاطبین ما را محققین و پژوهشگران دهان و دندان تشکیل می‌دهند.

در ادامه نشست خبری نازنین مهدوی مشاور عالی رئیس کنگره IADR نیز گفت: متاسفانه ما در حوزه دندانپزشکی به مسائل بین‌الملل توجه کمی کرده‌ایم و این موجب شده که جایگاه ما در منطقه نسبت به کشورهایی که از نظر علمی پایین‌تر از ما هستند، پایین‌تر باشد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با برگزاری یازدهمین کنگره IADR بتوانیم جایگاه اصلی خود را به دست آوریم و در منطقه حضوری فعال‌تر داشته باشیم.

فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: