کد خبر: ۶۵۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 09
شفا آنلاین >سلامت >اجتماعی >نایب رئیس انجمن شنوایی شناسی با اشاره به نیاز کاشت حلزون به اقدامات توانبخشی گفت: باید مراکز مجهز تر در زمینه توانبخشی پس از کاشت حلزون ایجاد شود.
به گزارش شفا آنلاین ،سعید ملایری نایب رئیس انجمن شنوایی شناسی با اشاره به مهمترین نیاز برای کاشت حلزون اظهار کرد: مهمترین نیاز در زمینه کاشت حلزون، اقدامات توانبخشی شنوایی پس از انجام این عمل است امیدواریم مراکز مجهزتری را در آینده برای توانبخشی پس از کاشت حلزون داشته باشیم و از نیروی انسانی مجرب در این زمینه استفاده کنیم. 

وی افزود: از هر 1000 تولد، شش کودک مبتلا به کم شنوایی شدید و عمیق وجود دارد و برای درمان این کودکان از کاشت حلزون استفاده می شود البته این وسیله را زمانی به کار می‌ بریم که شنوایی کودک پس از 6 ماه استفاده از سمعک بهتر شود. 

نایب رئیس انجمن شنوایی شناسی ادامه داد: در کشور بیش از 7 هزار نفر تحت عمل کاشت حلزون قرار می‌گیرند، امسال این افراد بر خلاف سال گذشته انتظار نوبت‌دهی برای آنها وجود ندارد. هم‌اکنون در تهران 4 مرکز عمل کاشت حلزون را انجام می‌دهند و این عمل در شهرستانها نیز استفاده می‌شود.

 ملایری با اشاره به پوشش بیمه‌ای عمل کاشت حلزون بیان کرد: کاشت حلزون به دلیل آنکه جزء بیماری‌های خاص است هزینه آن به وسیله هیئت امنای ارزی پرداخت می‌شود، سازمان بهزیستی نیز کمک های بلاعوضی را در این زمینه انجام می دهد و بدین وسیله خانواده‌ها هزینه‌های اندکی را پرداخت می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: