کد خبر: ۶۴۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۹ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 15
رئیس انجمن علمی جراحان زانو در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن علمی جراحان زانو با اشاره به این که پروتزهای موجود در کشور از استانداردها وکیفیت خوبی برخورداند به بیان نکاتی در این باره پرداخت.

دکتر محمد رازی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: پروتزهای زانو مخصوص افرادی است که دچار آرتروز یعنی فرسودگی و سائیدگی مفصل زانو شده اند .و به دلیل این که پس از تعبیه پروتز امکان انجام فعالیت های زیاد وجود ندارد به طورعمده این پروتزها برای افراد بالای 65 سال  استفاده می شود.

وی ادامه داد: حال آن که در موارد خاصی امکان دارد در سنین پائین تر به استفاده از این پروتزها نیاز باشد.در موارد نادر امکان دارد یک فرد بسیار جوان در پی ابتلا به بیماری های روماتیسمی دچار تخریب زانو یا تخریب مفصل هیپ شود که در این صورت به استفاده از پروتز زانو نیازمند است.

فلوشیپ جراحی زانو خاطرنشان کرد: به طور کلی علت بروز آرتروز و سائیدگی مفصل زانو می تواند ناشی از آسیب مینیسک ها و رباط "ای سی ال" زانو در سنین پائین تر باشد. کجی ها و ناهنجاری های زانو هم بی تأثیر نیست زیرا زانوی بسیاری از ایرانیان به صورت ضربدری،پرانتزی و دارای چرخش های ناصحیح است که مقدار زیادی از آن به کمبود ویتامین D در سنین پائین مربوط است.

وی همچنین افزود: مبتلایان بیماری های روماتیسمی و یا آنهایی که از زانوهایشان به علت شغل سخت و طاقت فرسایشان بیش از حد کار می کِشند در معرض سائیدگی و آرتروز زودرس مفصل زانو هستند و اغلب آنها به عمل جراحی تعویض مفصل زانو نیز نیاز پیدا می کنند.

Bildergebnis für ‫پروتز زانو‬‎

رازی توصیه کرد: بنابراین برای عدم نیازمندی به پروتزهای زانو انسان باید حرکت مناسب و وزن ایده آلی داشته و نحوه بکارگیری مفصل زانو به طور مناسب باشد. در صورتی که از مفصل هیچ کاری نکشیم یا کار خیلی سنگین بکشیم در هردو حالت زانوها تخریب می شوند.

وی به شفا آنلاین گفت: در واقع والدین از همان دوران کودکی باید مراقب فرزنداشان باشند تا از نظر تغذیه(به ویژه در دوران رشد) از سلامت کافی برخوردار باشند تا ناهنجاری های به صورت انحراف یا تغییر زاویه در مفصل زانو نیز ایجاد نشود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: