کد خبر: ۶۴۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 01
شفاآنلاین:سلامت>درمان>مردم و مسوولان شهرستان نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان از وزیر بهداشت حل مسائل و مشکلات بهداشتی و درمانی این منطقه را خواستار شدند.
به گزارش شفا آنلاین : شماری از مردم و مسوولان شهرستان نیکشهر سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سیستان و بلوچستان را مغتنم دانسته و  با تشریح بخشی از مشکلات و نیازهای بهداشتی درمانی این شهرستان، توجه بیشتر وزیر و مسوولان این وزارتخانه برای حل مشکلات منطقه را خواستار شدند.

یکی از کارشناسان حوزه بهداشت و درمان گفت: شهرستان نیکشهر از نظر بهداشتی درمانی دارای یک بیمارستان ، 16 مرکز بهداشتی درمانی، 78 خانه بهداشت و 8 پایگاه جاده ای است.

وی که خود را یوسف رئیسی معرفی کرد، افزود: بیمارستان 25 تختخوابی22 بهمن نیکشهر در سال 1369 راه اندازی شده و به مرور زمان و براساس نیاز در طول این سالها به 64 تختخواب افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: به دلیل نبود بیمارستان در شهرستانهای تازه تاسیس قصرقند و فنوج بیمارستان نیکشهر به 230 هزار نفر جمعیت این سه شهرستان و 632 روستا خدمات رسانی می کند.

براساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ازای هر هزار نفر یک تخت بیمارستانی باید وجود داشته باشد که با توجه به وجود 64 تخت بیمارستانی در نیکشهر برای رسیدن به میانگین اعلام شده، جمعیت 230هزار نفری منطقه نیاز به 166 تخت بیمارستانی دیگر دارد.

یکی از شهروندان نیکشهری کمبود پزشک را از دیگر نیازهای این شهرستان ذکر کرد و گفت: ماندگار نبودن پزشکان سبب شده تا مردم با کمبود شدید پزشک به ویژه پزشکان متخصص رو به رو باشند.

شماری از روستاییان نیز ساخت و راه اندازی ساختمان مرکز بهداشتی درمانی در مناطق مهمدان، کوچینک، هبودان، هنزم زیردان، کهیری، مخت و کشیک را خواستار شده و آن را ضروری و حیاتی دانستند.

همچنین تکمیل و راه اندازی بیمارستان جدید 64 تختخوابی نیکشهر یکی از نیازهای ضروری مردم این منطقه برای ارتقا شاخص های بهداشتی درمانی اعلام شد.

فرماندار نیکشهر  ساخت مرکز درمان بستر در مراکز بخشهای بنت، لاشار و آهوران، احداث درمانگاه تامین اجتماعی در مرکز شهرستان و تسریع در راه اندازی بیمارستان جدید 64 تختخوابی نیکشهر را از مهمترین نیازهای بهداشتی درمانی این شهرستان عنوان کرد.

صاحب گل صالحی، اختصاص اعتبار برای تامین هشت دستگاه آمبولانس در واحدهای زایمانی و پایگاههای اورژانسی، توسعه و تجهیز خانه بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی روستاها را خواستار شد.

وی احداث سه پایگاه اورژانس در مسیر جاده ترانزیت چابهار- نیکشهر- ایرانشهر را مورد تاکید قرار داد و افزود: تاکنون شمار زیادی از مصدومان سوانح جاده ای به علت دیر رسیدن آمبولانس جان خود را از دست داده اند.

امام جمعه نیکشهر نیز حل مسائل و مشکلات بهداشتی درمانی این شهرستان را از خواسته های مردم منطقه از وزیر بهداشت و درمان عنوان کرد.

حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی با قدردانی از توجه دولت و نظام به مناطق محروم گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت گام بسیار مهمی برای کاهش هزینه های درمانی مردم است.

وی حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سیستان و بلوچستان را نشان دهنده توجه مسوولان نظام به این استان دانست و اظهار امیدواری کرد که در این سفرها بسیاری از مشکلات مردم مرتفع شود.

امام جمعه نیکشهر بیان کرد: تامین پزشک، تسریع در تکمیل بیمارستان جدید و ساخت مراکز بهداشتی درمانی در روستاها از نیازهای ضروری مردم شهرستانهای نیکشهر، فنوج و قصرقند است که انتظار داریم وزیر بهداشت و درمان در این سفر نگاه ویژه ای به این منطقه داشته باشد.

امام جمعه اهل سنت نیکشهر نیز بر تکمیل و راه اندازی بیمارستان جدید این شهرستان تاکید کرد و گفت: با متحول شدن نظام سلامت در دولت تدبیر و امید هزینه های درمانی کاهش چشمگیری یافته است.

مولوی عبدالله وحیدیفر از توجه مسوولان و دولت برای انجام اقدامات شایسته در حوزه بهداشت و درمان قدردانی کرد.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه در راس هیاتی به منظور افتتاح دو بیمارستان در شمال سیستان و بلوچستان و بررسی مسائل و مشکلات بهداشتی درمانی منطقه به این استان سفر کرده است.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: