کد خبر: ۶۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 04
شفاآنلاین :سلامت >تغذیه >به معده خود گوش کنيد، نه به صداي تيک‌تاک ساعت. اين کاري است که پيشينيان ما انجام مي‌دادند. زمان معمول براي خوردن غذا از ساعت 9 تا 5 است و اولين قرارهاي عاشقانه، ديدار اعضاي خانواده و رويدادهايي مانند مراسم عروسي، همگي روي محور اين زمان مي‌چرخند.

انسان بيش از هر موجود ديگري از اين قاعده پيروي مي‌کند،‌ اما اشتها هم‌صدا با اين ساعت‌ها نيست. در حقيقت خيلي غيرطبيعي است که هر وقت به ما گفته شد، بخوريم.

آن‌طور که مشخص‌شده است، سه وعده غذايي در روز به‌وسيله مهاجران اروپايي شکل گرفت و به يک عادت معمول تبديل شد و درنهايت به عادت غذايي مردمان «دنياي جديد» نيز تبديل شد. بوميان آمريکايي هر زمان که مي‌خواستند، غذا مي‌خوردند و زمان آن را ساعت مشخص نمي‌کرد. بعد از انقلاب صنعتي،‌ وعده غذايي که وسط روز خورده مي‌شد، به نهار و وعده بعد از کار به شام تبديل شد.

ابيگل کرول، نويسنده کتاب «سه چهارگوش: کشف وعده غذايي آمريکايي» گفت: «برنامه خوردن در قبايل بومي تا اين اندازه دقيق نبود و مهاجران اروپايي آن را به‌عنوان نشاني از بي‌تمدني اين بوميان مي‌دانستند. مردم متمدن شروع به خوردن صحيح و تعيين حدومرز براي آن کردند تا خود را از سلسله جانوران که مي‌چرند، جدا کنند.»

براي مثال صبحانه براي کاهش وزن کليدي است، ولي درواقع وعده غذايي است که بر پايه سنت و آيين ايجادشده است. عادات هر فرد در خوردن از مهم‌ترين معيارهاي سلامتي است و پژوهشگران دانشگاه کرنل مي‌گويند، نبايد بيشتر از 3 يا 4 ساعت بدون غذا ماند.

بررسي جديدي در ژورنال تغذيه باليني آمريکا منتشرشده است که نشان مي‌دهد خوردن صبحانه تاثيري در ميزان کالري که در بقيه روز مصرف مي‌کنيد، ندارد، بلکه در ميزان کالري که مي‌سوزانيد مؤثر است. خوردن صبحانه باعث مي‌شود، کالري سريع‌تر سوزانده شود. شايد اين وعده هنوز هم مهم‌ترين وعده‌ در طول روز باشد، ولي دليل آن کم کردن ميزان خوردن در بقيه روز نيست.

يکي از توصيه‌هاي جديد براي کاهش وزن، نخوردن و گرسنه ماندن‌هاي متناوب است و اين درست در نقطه مقابل تحقيقاتي قرار دارد که توصيه مي‌کنند، هر وقت گرسنه شديد بخوريد و روزانه 6 وعده غذايي داشته باشيد. نخوردن نهار يا دريافت نکردن کالري در طول روز، هم باعث کاهش وزن مي‌شود و هم طول عمر را زياد مي‌کند. کاهش 30 تا 40 درصد مصرف کالري، مغز را نسبت به سمومي که به سلول‌ها آسيب مي‌زنند، مقاوم و درنتيجه نيمه‌عمر فرد را 3 برابر يا بيشتر مي‌کند.

خوردن پيوسته، مانع از اين مي‌شود که بدن گرسنگي بکشد. مهاجران اروپايي تقاضاي بيولوژيک بدن را تغيير دادند و آن را به وعده‌هاي غذايي اجباري تبديل کردند. براي داشتن زندگي سالم‌تر، اين روال ساخته دست انسان را فراموش و به اشتهاي خود اکتفا کنيد، همان‌طور که بوميان آمريکايي اين کار را مي‌کردند.

منبع: MedicalDaily

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: