کد خبر: ۵۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۷ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 08
متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی تأکید کرد: مصرف گوجه فرنگی، بادمجان، کشمش، خربزه، ماهی، تخم مرغ، سویا، کیوی و توت فرنگی به دلیل دارا بودن هیستامین موجب افزایش علائم آلرژی در فصل بهار می شوند.

دکتر شیرین عادل در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین آبریزش بینی،آبریزش چشم؛ عطسه های پی در پی، التهاب مجاری تنفسی و خارش پوستی را از علائم مقطعی آغاز فصل بهار و دردراستای گرده افشانی گیاهان بر شمرد.

وی ادامه داد: استفاده از غذاهای فراوری شده به دلیل مواد نگهدارنده و گاهی هم رنگ های مصنوعی موجب تشدید علائم آلرژی می شود.همچنین استفاده از مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب اشباع مانند مایونز، لبنیات پر چرب و گوشت های پر چرب منجر به افزایش علائم مربوطه خواهد شد.

‫آلرژی بهار‬‎ ile ilgili görsel sonucu

استفاده از مواد غذایی حاوی باکتری های مفید

به گفته متخصص تغذیه، استفاده از ماست و کفیر می تواند موجب کاهش علائم آلرژی در فصل بهار شود .به طور کلی هم برای کنترل مشکلات حساسیت تا حد امکان باید از مصرف غذاها ومیوه های مذکور و داروهای ضد آلرژی به صورت خودسرانه پرهیز کرد.

وی توصیه کرد: برای تحمل مشکلات آلرژی افراد تا حد امکان نباید در ساعت های 5 تا 7 صبح و 5 تا 7 بعد از ظهر که گردافشانی گیاهان افزایش می یابد پنجره های خانه را باز کنند و از منزل هم خارج نشوند.

عادل همچنین یادآور شد: در این فصل به طور جدی باید از مصرف داروهای ضد حساسیت نیز خودداری نمود. زیرا بیشتر آنها حاوی کورتون هستند و برای سلامتی هم چندان مناسب نیستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: