کد خبر: ۳۴۴۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - 2024May 25
سازمان غذا و داروی آمریکا به دلیل نادیده گرفتن شواهد مبنی بر اینکه داروهای ضدافسردگی زندگی جنسی بیماران را برای طولانی مدت حتی سال‌ها پس از قطع مصرف دارو تحت تاثیر قرار می‌دهد با شکایت مواجه شده است.
شفا آنلاین:سلامت>گروهی از دانشمندان از سازمان غذا و داروی آمریکا شکایت کرده‌اند که این سازمان از سال ۲۰۱۸ به درخواست آنها برای هشدار در مورد عوارض جانبی دائمی جنسی داروهای ضد افسردگی توجهی نکرده است.آنها می‌گویند داروهای ضد افسردگی برای میلیون‌ها نفر تجویز شده است اما یک عارضه جانبی پنهان دارند که بدتر از مرگ است.

 به گزارش شفا آنلاین سازمان غذا و داروی آمریکا به دلیل نادیده گرفتن شواهد مبنی بر اینکه داروهای ضدافسردگی زندگی جنسی بیماران را برای طولانی مدت حتی سال‌ها پس از قطع مصرف دارو تحت تاثیر قرار می‌دهد با این شکایت مواجه شده است.

از دهه ۸۰ میلادی به این سو و پس از شکایت برخی مصرف کنندگان بود که داروهایی که به «مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین» (SSRI) شناخته می‌شوند مانند Prozac و Zoloft از برچسبی استفاده کردند که به مصرف کنندگان هشدار می‌داد ممکن است باعث اختلال نعوظ، کاهش میل جنسی، خشکی واژن و مشکل ارگاسم شوند.

بسیاری از بیماران مصرف کننده دارو پیش از این تاریخ می‌گویند از نظر جنسی رها شده‌اند، زیر کمر آنها بی‌حس شده است و قادر به لذت بردن از رابطه جنسی یا حفظ روابط عاشقانه نیستند. برخی از بیماران حتی کوچک شدن اندام تناسلی را تجربه کرده‌اند.

تخمین زده می‌شود که از هر ۱۰ آمریکایی ۱۲ ساله به بالا یک نفر داروی ضد افسردگی مصرف می‌کند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: