کد خبر: ۵۳۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 04
شفا آنلاين-وزیر آموزش و پرورش از تقدیم لایحه رتبه بندی معلمان به مجلس در هفته آینده خبر داد و گفت: بخشی از مطالبات فرهنگیان تا پایان اسفند پرداخت می شود.

به گزارش شفا آنلاين،علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش که در نشست خبری این هفته سخنگوی دولت حضور یافته بود در مورد مطالبات فرهنگیان گفت: در سال ۹۲ که دولت یازدهم مستقر شد وزارت آموزش و پرورش را به ۴ میلیارد تومان کسری تحویل گرفتیم که بخشی از این معوقات در سال ۹۳ و بخشی دیگر از آن در سال ۹۴ پرداخت خواهد شد.

وی افزود: دهم دی ماه جلسه ای با آقای نوبخت داشتیم؛ این مطالبات را اعلام کردیم و با توجه به اینکه دولت محدودیت اعتباری داشت اما بخشی از مطالبات آموزش و پرورش را پرداخت کرد و امیدواریم تا آخر اسفندماه بخش دیگری از این مطالبات پرداخت شود.

وی همچنین در خصوص لایحه رتبه بندی معلمان گفت: علی رغم این همه مشکلات دولت، جهانگیری رسما در آیین بازگشایی مدارس اعلام کرد که لایحه رتبه بندی معلمان تدوین می شود و ما تا هفته آینده این لایحه را از طرف دولت تقدیم مجلس خواهیم کرد.

وی همچنین در خصوص بسته حمایتی آموزش و پرورش گفت: این بسته حمایتی شامل ۷ برنامه می شود که سال گذشته ابلاغ شد و ما یک آسیب شناسی و گزارشاتی از بازخورد اجرایی شدن این بسته حمایتی از سال گذشته گرفتیم و با توجه به این بازخوردها این بسته حمایتی برای سال آینده ابلاغ می شود.

وی همچنین در خصوص برخی انتقادها به آموزش و پرورش درخصوص به کارگیری مدیران سیاسی گفت: تمامی مدیران آموزش و پرورش با استعلام از وزارت اطلاعات گزینش می شوند و من این ادعا را که آموزش و پرورش سیاسی شده است را رد می کنم و تمامی استخدامات در این وزارتخانه با استعلام از مراجع ذیصلاح صورت می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به دانش آموزان شین آباد گفت: آموزش بچه های شین آباد بر عهده وزارت آموزش و پرورش، درمان آنان برعهده وزارت بهداشت و خدمات بیمه ای آنان توسط وزارت تعاون انجام می شود و یک تقسیم کاری در دولت برای خدمات رسانی به این عزیزان صورت گرفته و این خدمات همچنان ادامه دارد.

وی درخصوص بانک سرمایه نیز گفت: مدیرعامل این بانک ۲ هفته پیش منصوب شد، سپرده هایی قبل از استقرار دولت یازدهم توسط این بانک به بعضی افراد پرداخت شده بود که این موضوع در حال پیگیری است.

وی در مورد بومی شدن زبان در مدارس استان های مختلف نیز گفت: این طرح مطابق با اصل ۱۵ قانون اساسی است، مطالعاتی در خصوص آن صورت گرفته و هر زمان که نتایج استخراج شد تقدیم رئیس جمهور می شود تا در مورد اجرایی کردن این اصل از قانون اساسی تصمیمات لازم اتخاذ شود.



مهر



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: