کد خبر: ۵۳۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 03
شفاآنلاین-دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی داروی سازمان غذا و دارو، گفت: هر دارویی فارغ از اینکه چه دارویی است، دارای تاثیرهای جانبی است برخی از داروها عوارض شدیدتر و برخی عوارض کمتری دارند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر فاطمه سلیمانی افزود: زمانی که بیمار به پزشکی مراجعه می کند او با ارزیابی عوارضی که دارو برای بیمار به وجود می آورد و مشکلاتی که بیماری برای مراجعه کننده در پی آورده، اقدام به تجویز داروی مناسب می کند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت پشت این تشخیص و تجویز دانشی وجود دارد که بیمار به دلیل عدم داشتن آن نمی تواند دست به تجویز و مصرف دارو برای خود بزند با توجه به این که از عوارض و مشکلاتی که بیماری برای درمان ایجاد کرده است باخبر نیستیم به طور قطع بدن خود را بیش تر دچار عارضه و ناراحتی خواهیم کرد که ممکن است در کوتاه مدت متوجه این موضوع نشویم و سال ها بعد از آن آگاهی پیدا کنیم.

دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی داروی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه هر دارویی برای مقابله با یک روند ایجاد بیماری تجویز می شود گفت: اگر بیماری عفونی و یک میکرو ارگانیسم خارجی باشد به طور طبیعی یا دارو برای مقابله با آن عامل بیماری زا و از بین بردنش یا دارو های دیگری برای کنترل شرایط و علائمی که ایجاد بیماری کرده تجویز می شود.

سلیمانی در پایان افزود: هر دارویی مدت زمان اثر مشخصی دارد و دریک زمان به پیک اثر خود می رسد و دریک زمان به پیک اثر خود می رسد و دریک زمان تاثیر آن با توجه به دزی که تجویز شد است تمام می شود و باید داروی بعدی مصرف شود دلیل تعیین دوزهای متفاوت نیز با توجه به نوع بیماری افراد، رسیدن به حداکثر اثری است که از دارو انتظار می رود.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: