کد خبر: ۵۲۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 26
شفا آنلاين-یک متخصص و مشاور امور برند و تبلیغات گفت:‌ یکی از ضربه‌های بزرگ به فروش عطاری‌های متداول چیدمان سبک و دم دستی است، درحالیکه بسته‌بندی ۳۰ درصد تضمین فروش را انجام می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاين،شادمهر راستین در نشست فروشندگی گیاهان دارویی سومین سمینار تخصصی طب سنتی در سالن رازی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: عطاری‌ها در دوره خودشان بسیار مدرن بودند و بسته‌بندی‌های قدیمی از کنار خیابان‌ها به دکه‌ها برده شدند اما در جامعه امروز که تمام محصولات به شکل بسته‌بندی ارائه شده است گفته می‌شود اگر محصولی بسته‌بندی شده باشد و اسم داشته باشد گران است. نکته مهم این است که تا چه اندازه می‌توان با این فکر مبارزه کرد. آیا این موضوع باعث نشده است که دست‌فروشی افزایش یابد.

وی اضافه کرد: باید دانست که بسته‌بندی تفکر ارگانیک را القا می‌کند. اصالت چیزی نیست که چشم شما می‌بیند و حس می‌کند؛ اصالت چیزی است که شما درک می‌کنید.

راستین گفت: طبقه‌بندی‌های موجود در عطاری‌ها فقط برای لمس‌ کردن محصولات است اما این طبقه‌بندی در فروشگاه‌ها برای دسترسی آسان‌تر به محصولات است. باید توجه داشت که در صورت نبود بسته‌بندی حشره‌ها می‌توانند به محصولات نفوذ کنند و بخشی از این محصولات در حین جابه‌جایی و فروش از بین می‌روند. اما در صورت بسته‌بندی اصولی این معضلات وجود ندارد و خرید آن نشانه اعتماد است.

وی با تأکید بر اینکه شناخت و تعامل اساس برندسازی است، اظهار کرد: بسته‌بندی به ما می‌گوید که ما می‌توانیم تضمین‌کننده اقتصاد کشور باشیم. بسته‌بندی 30 درصد تضمین فروش را انجام می‌دهد در صورتی که برندسازی داشته باشیم یعنی لوگوی خوب انتخاب کنیم، نوع‌آوری داشته باشیم، طراحی خوبی وجود داشته باشد، شعار و رنگی متناسب تعیین شود، چاپ خوبی صورت بگیرد، انبارداری و حمل و نقل به شکلی مناسب باشد و دفترچه راهنما ارائه دهیم.

این متخصص برند خاطرنشان کرد: یکی از ضربه‌های بزرگ به فروش عطاری‌های متداول چیدمان سبک و دم دستی است که این نشان می‌دهد فرد برای خودش پایداری ایجاد نکرده است اما در فروشگاه احساس پایداری بیشتر است و خریدار رضایت بیشتری از انتخاب خود دارد.



تسنیم




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: