کد خبر: ۵۰۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۳ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 09
فوق تخصص ریه در گفتگو با شفا آنلاین هشدارداد:
شفا آنلاین- فوق تخصص ریه و دستگاه تنفسی همزمان با فرا رسیدن ایام نوروز و آغاز خانه تکانی ها به خانم های خانه دار هشدار داد: برای جلوگیری از ابتلا به انواع مشکلات و بیماری های تنفسی در مصرف بمب شیمیایی "وایتکس" مراقب باشند

دکتر منوچهر مشتاقی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین تأکید کرد: استفاده از وایتکس به وفور میان خانم های خانه دار دیده می شود در حالی که متأسفانه از بروز مشکلات و بیماری های احتمالی ناشی از آن بر ریه و برونش نیز بی خبرند.

متخصص داخلی ادامه داد: در شوینده ها مقدار زیادی کلر وجود دارد که پس از آزاد شدن و استنشاق توسط فرد نیز به دنبال کم آبی موجود در داخل برونش ها تثبیت شده و منجر به ایجاد حالت اسیدی خواهد شد.


وی تصریح کرد: به دنبال التهاب و سوزش در برونش ها، تنگی برونش،خس خس و تنگی تنفس رخ خواهد داد.

عضو سابق هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هشدار داد: برخی از خانم ها به تصور تمیزی و نتیجه بهتر در فرآیند خانه تکانی، وایتکس را با اسیدهای دیگر هم قاطی می کنند در حالی که این امر فاجعه در پی دارد.

وی با اشاره به این که خانم ها در حین استفاده از مواد شوینده دچار سرفه و تنگی نفس خیلی شدیدی می شوند؛ به شفا آنلاین گفت: برخی ازآنها مجبورند با مراجعه به بیمارستان در اورژانس ها تحت درمان قرار گیرند.

وی توصیه کرد: برای تمیز کردن سرویس بهداشتی؛ سرامیک و... توسط شوینده های قوی که خانم ها در خانه تکانی این مواد شوینده را به وفور مورد استفاده قرار می دهند حتمأ به توضیحات درج شده روی محصول قبل ازمصرف نیز توجه نمایند.

وی همچنین افزود: ضمن این که برای جلوگیری از استنشاق مواد شوینده استفاده از ماسک یا پارچه ای که روی دهان و بینی را بگیرد نیز فراموش نشود.

وی هشدار داد: از طرفی دیگر خانم ها به هیچ عنوان مواد شوینده مانند وایتکس را با مواد دیگری ادغام نکنند و در صورت بروز مشکل هر چه سریع تر به پزشک معالج مراجعه نمایند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: