کد خبر: ۵۰۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 03
شفاآنلاین-مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان تهران گفت:‌ امسال بارش‌ها از حد استاندارد بسیار کمتر بوده است.
به گزارش شفاآنلاین، محمدهادی حیدرزاده در افتتاحیه طرح ناجیان زمین با اشاره به اینکه این طرح با هدف همسان‌سازی خانواده‌ها و جامعه نسبت به منابع طبیعی و حفاظت از اراضی ملی با همکاری دانش‌آموزان اجرا می‌شود، گفت: استان تهران یکی از استان‌هایی است که بیشترین تصرف منابع طبیعی را دارد. پدیده زمین‌خواری و تصرفات از جمله موضوعاتی است که در سال اول اجرای این طرح مد نظر داریم.

وی ادامه داد: البته کودکان را با این مفاهیم نامناسب به صورت مستقیم آشنا نمی‌کنیم، اما به دانش‌آموزان آموزش خواهیم داد که اراضی ملی جزو اکوسیستم این شهر هستند و باید حفاظت شوند.

مدیرکل محیط زیست استان تهران اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه میان آموزش و پرورش و اداره حفاظت محیط زیست تهران این طرح امسال به صورت پایلوت در دو منطقه تهران اجرا خواهد شد و در سال 94 به 3 منطقه در تهران و 3 شهرستان این استان تسری پیدا خواهد کرد و در نهایت در سال 95 در کل استان تهران اجرایی خواهد شد.

حیدرزاده با تاکید بر اینکه 7 استان در کشور با پدیده تصرف اراضی مواجه هستند،اظهار کرد: امسال با محدودیت منابع آبی بسیاری رو به رو هستیم، میزان بارش‌ها در ماه‌های اخیر بسیار کمتر از حد استاندارد بوده و اگر همین روند ادامه پیدا کند در سال آینده به شدت با مشکل کم‌آبی رو به رو خواهیم بود. بنابراین از همه هم‌وطنان تقاضا دارم که به صرفه‌جویی منابع آب و دعا برای بارش باران اقدام کنند.


ایلنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: