کد خبر: ۴۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 07
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت وزرش و جوانان درگفتگو با شفاآنلاين تشريح كرد:
شفاآنلاین- معاون ساماندهی امور جوانان وزارت وزرش و جوانان با بیان اینکه ازدواج یک مجموعه از نیازهای اساسی انسان را برطرف می کند گفت: زمانی که نیاز به ازدواج برطرف نشود افراد دچار استرس، اضطراب، خشم و عصبانیت می شوند.

دکتر محمود گلزاری درگفتگو با شفاآنلاين با بيان اينكه 7 نقطه بحرانی برای ازدواج وجود دارد اظهار کرد: نخستین نقطه بحرانی که درراستاي ازدواج جوانان وجود دارد بی انگیزه بودن بخشی از جوانان به ازدواج است که حدود 50 درصد از آنها به دلیل مسائل اقتصادی، فرهنگی و نداشتن اشتغال نسبت به ازدواج بی انگیزه هستند و چون به ازدواج باور ندارند مسئولیت پذیری در آنها نیز کم می شود.

وی مشکل همسریابی را نیز دومین نقطه بحران ازدواج جوانان دانست و گفت: اغلب دانشجویان در دانشگاه ها برای ازدواج انگیزه دارند اما نمی توانند فرد مناسب خود را پیدا کنند.

Image result for ‫دکترگلزاری‬‎

دکتر گلزاری ادامه داد: در گذشته خانواده ها بودند که این مسئولیت را بر عهده داشته و برای فرزندانشان همسر انتخاب می کردند و ازدواج نیز به شکل سنتی شکل می گرفت. اما به مرور زمان با افزایش شهرنشینی و کم شدن ارتباطات ، صله رحم نیز کاهش یافت و به همین خاطر ازدواج های سنتی نیز دیگر مانند سابق موفق آمیز نیستند.

وی همچنین اضافه کرد: موضوع ازدواج جوانان حاکمیتی است و حکومت باید برای ازدواج جوانان کاری کند . همچنین تمام قواي حاكميتي نیز باید بیشتر به فکر ازدواج جوانان باشد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت وزرش و جوانان همچنین مشاوره قبل از ازدواج را برای همسرگزینی بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: حتی افرادی که به خواستگاری رفته اند و خودشان و خانواده هایشان هم از این موضوع راضی هستند نیز به مشاوره قبل از ازدواج نیاز دارند.

وی افزود: افردا در مشاوره های ازدواج باید متوجه شوند که آیااز تفاوت های شخصیتی برخوردار هستند؟ و یا دو طرف از سلامت روانی، جسمانی و اخلاقی برخوردارند؟ یا اینکه از لحاظ سبک زندگی و فرهنگی بایکدیگر هماهنگی دارند؟

دکتر گلزرای تاکید کرد: حوزه مشاوره قبل از ازدواج حوزه بسیار حساس و نگران کننده ای است که اگر توسط متخصصین صورت نگیرد به زودی با نگاه منفی مردم نسبت به مشاورها روبه رو خواهد شد.

وی با بیان اینکه افراد بعد ازدواج نیز به آموزش هایي نیاز دارند تصریح کرد: 5 سال نخست زندگی متاهلی بسیار حساس است و مانند کودکی که تازه متولد شده باشد نیاز به مراقبت دارد که دولت و حکومت نیز باید در این مراقبت و آموزش همسرداری و فرزند داری خوب نیز به خانواده ها کمک کند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت وزرش و جوانان با بیان اینکه 1.3 ازدواج ها با ورود ناسالمی آغاز می شود تصریح کرد: ورود از مرحله مجردی به متاهلی باید به شکل سالمی صورت گیرد . همچنین رضایت خانواده طرفین و خود طرفین و نظر مشاوره که مانند سه راس یک مثلث هستند نیز برای داشتن ازدواجی موفق ضروری است.

دکتر گلزاری بحران پنجم ازدواج جوانان را مشاوره بعد از ازدواج دانست و عنوان کرد: افراد بعد از ازدواج نیز در مواقعی که با اختلاف در زمینه خانوادگی ، مسائل جنسی و یا زمینه ها ی خیانت مواجه می شوند باید به مشاور مراجعه کنندتا بعد از ازدواج تلاش بر این باشد كه خانواده از هم نپاشد.

وی بیان کرد: نقطه ششم بحران ازدواج زمانی است که مشاور به این نتیجه برسد که طلاق باید صورت گیرد که در این زمان هم فرد دچار یکسری مشکلات قضایی می شود و ممکن است طلاق زن به دلیل رضایت ندادن همسرش چندین سال طول بکشد.

دکتر گلزاری مدیریت بعد از طلاق را نیز یکی از 7 نقطه بحران ازدواج دانست و خاطرنشان کرد:سن 60 درصد از دخترهایی که طلاق می گیرند زیر 30 سال است که باتوجه با تاكيد قرآن کریم درصورتی که همسر سابق آنها صلاحیت داشته باشد باید دوباره به آنها رجوع کنند و در غیر این صورت نیز باید یک ازدواج مناسب با فرد مناسبی برای آنها صورت گیرد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: