کد خبر: ۴۹۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 27
شفاآنلاین-رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: آموزش موضوع کلیدی تغییر سبک زندگی برای پیشگیری از سرطان است.
به گزارش شفاآنلاین، دکتر معصومه ابتکار در همایش سرطان و پیشگیری به بحران های محیط زیست که تهدیدی جدی برای زندگی بشر محسوب می شود اشاره کرد و گفت: سالانه هزاران ماده شیمیایی جدید وارد محیط می شود که بسیاری از این مواد از نظر سالم بودن و همچنین احتمال سرطان زا بودن شناخته شده نیست.
وی با بیان این که آلاینده ها بیشتر از راه هوا و نه غذا وارد بدن انسان می شود؛ بر بهبود روش‌های حمل و نقل، کنترل صنایع و کنترل‌های دقیق برای مسایل ترافیکی تاکید کرد.
معاون رییس جمهور افزود: با توجه به نتایج مطالعات سازمان بهداشت جهانی بقایای گازوییل در هوا می‌تواند سرطان‌زا باشد ضمن این که بنزن همواره از دغدغه‌های آلودگی هواست.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر ضرورت آموزش و آگاهی دادن به مردم گفت: آموزش دادن به مردم همچون آموزش استفاده نکردن از خودروی شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی هوا بسیار مهم و تاثیرگذار است.
دکتر ابتکار همچنین به پی گیری سازمان حفاظت از محیط زیست درباره سنجش سلامت آب، خاک و فرآورده‌های غذایی اشاره و اضافه کرد: مصرف سموم آفت‌کش و کودهای شیمیایی از سال‌ها قبل دارای قوانین اما این قوانین کاملا عملیاتی نشده است؛ اصلاح این موارد نیازمند آموزش دادن به کشاورزان و سنجش فرآورده‌های غذایی است که آن نیز زمان بر است.
دکتر ابتکار در ادامه به کیفیت آب و اهمیت آن در سلامتی مردم اشاره کرد و گفت: با توجه به کاهش آب سدها و جمعیت حداقل 14میلیونی استان تهران با کمبود آب مواجه هستیم که مجبوریم از آب‌های زیرزمینی استفاده کنیم که آن هم مشکلات بهداشتی خود را دارد و توجه ویژه می طلبد.
رییس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به امواج الکترومغناطیسی و تاثیر آن بر سلامتی گفت: استفاده روز افزون از تلفن همراه و دیگر وسایل ارتباطاتی که هر روز گسترش می یابد نگران کننده است.
معاون رییس جمهور به سبک زندگی و آموزش نسل جوان و نوجوان تاکید کرد و گفت: مثلا در زمینه امواج تلفن همراه که استفاده از آن حتی در بین کودکان نیز رواج یافته کوچکترین آموزشی داده نشده است.

واحد مرکزی خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: