کد خبر: ۴۸۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۳ - 2015January 17
شفا آنلاین:بسیاری از افراد تصمیم به کاهش وزن، تحرک زیاد و تغییر در روش غذا خوردن دارند. یکی از بهترین راه ها پیش رو داشتن صبحانه ای سالم در هر صبح است.
به گزارش شفا آنلاین، مطالعات نشان می دهد که  وعده صبحانه متابولیسم بدن را تنظیم کرده و افراد را در کاهش وزن کمک می کند. 

مطالعات یافته شده اشاره دارد که خوردن صبحانه به گردش سوخت وساز بدن کمک به سزایی می کند. لازم است افراد حدود 30-60 دقیقه را به خوردن صبحانه اختصاص دهند تا پتانسیل کامل برای چربی سوزی در بدنشان فراهم گردد. اولین چیزی که در ساعات اولیه روز به عنوان صبحانه می خورید ، شما را تا ساعتها سیر نگه داشته و باعث می شود برای وعده های نهار و شام انتخاب درستی نداشته باشید. اگر احساس می کنید خوردن صبحانه در صبح زود اشتهایتان را کور می کند آن را به شکل  اسموتی بخورید.

صبحانه با پروتئین بالا مانند تخم مرغ و ماست با دردهای (سوزش) ناشی از گرسنگی مقابله کرده و باعث کاهش وزن می شود. یک برسی انجام شده نشان می دهد زنانی که در وعده صبحانه خود تخم مرغ می خورند نسبت به زنانی که نان شیرینی در این وعده مصرف می کنند دو برابر بیشتر کاهش وزن دارند. پروتئین موجود در تخم مرغ با افزایش احساس سیری و کاهش گرسنگی در افراد باعث می شود که در طول روز کمتر کالری مصرف کنند، لذا پروتئین بالا در وعده صبحانه انتخاب مناسبی است که انرژی افراد را در طول روز تامین می کند.

خوردن صبحانه پروتئینی کمک می کند تا مدت زمان زیادی سیر مانده و کالری بالایی را بسوزاند. پروتئین در مواد غذایی چون جو دو سر  و موز به وفور یافت می شود، پس مصرف این مواد را در وعده صبحانه امتحان کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: