کد خبر: ۴۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 13
شفا آنلاین:یک روان‌شناس گفت: مشاهده ابراز علاقه پدر و مادر برای نوجوانان لذت‌بخش است زیرا نوجوان همیشه نگران جدایی والدین و تنها شدن است.
به گزارش شفا آنلاین،مهین عیوض‌زاده با بیان این مطلب افزود: والدین موفق علاوه بر دوست داشتن فرزندان بدون هیچ قید و شرطی به آنها توجه می‌کنند.

وی ادامه داد: پدر و مادر خوب والدینی هستند که به خواسته‌های و مشکلات فرزندان توجه کرده و برای مشکلات حد و مرزی قائل هستند.

این روانشناس ادامه داد: در چنین خانواده‌هایی فرزند نوجوان به راحتی مخالفت خود را نسبت به موضوعی خاص بدون ترس و وحشت بیان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اغلب والدین به دلیل تحمل فشارهای مختلف زندگی و یا خستگی و مشغله‌کاری زیاد راه دیکتاتوری را در پیش می‌گیرند افزود: رفتارهای دیکتاتوری والدین در منزل شاید فرزند نوجوان را در آن لحظه وادار به اطاعت کند اما این روش در طول زمان اثری منفی می‌گذارد.

عیوض‌زاده با بیان نوجوانان دوست دارند در تصمیم‌گیریهای خانواده دخالت داده شوند تصریح کرد: نوجوانان نیاز دارند تا به این باور برسند که والدین به آنها توجه دارند و برای آنها زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: مشاهده ابراز علاقه پدر و مادر برای نوجوان لذت‌بخش است و برای او مهم است که ببیند پدر و مادرش یکدیگر را دوست دارند زیرا نوجوان همیشه نگران جدایی والدین و تنها شدنش است.

عیوض‌زاده خاطر نشان کرد: خانواده‌های به یاد داشته باشید که شیوه‌ نادرست فرزند نوجوان را دچار نگرانی می‌کند و ممکن است به این نتیجه برسد که دیگر مورد توجه پدر و مادر خود نیست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: