کد خبر: ۴۱۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 20
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی خبر داد:
شفاآنلاین :مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همکاری با سازمان‌های بین المللی در حوزه کار و تأمین‌اجتماعی را برای بهبود خدمات این سازمان سودمند دانست و گفت: استفاده از تجربیات سایر کشورها در رابطه با خدمات مالی و آکچوئری به سازمان تأمین‌اجتماعی کمک می‌کند تا ظرفیت و توانمندی خود را بهبود ببخشد.
استفاده از تجربیات سایر کشورها در رابطه با محاسبات آکچوئری به گزارش شفاآنلاین، دکتر سیدتقی نوربخش در نشستی با مسئول ارشد برنامه‌ریزی مرکز آموزش سازمان بین‌المللی کار (ILO) اظهار داشت: پایداری مالی برای هر صندوق و سازمان بیمه‌ای، به عنوان مهمترین عامل تضمین ثبات و تداوم حیات آن محسوب می‌شود.
دکتر نوربخش افزود: روش‌ها و ابزارهای مورد نیاز برای استمرار پایداری مالی باید از سوی مدیران ارشد و سیاستگزاران و تصمیم گیران سازمان بدرستی و به دقت به کار گرفته شود و سازمان را از خطرات احتمالی در مواقع بحران از جمله رکود و بحران اقتصادی، سالمندی جمعیت، بیماری‌های نو ظهور و موارد دیگر دور کند.
وی با بیان اینکه هدف ILO و سازمان بین‌المللی تأمین‌اجتماعی (ISSA)، تقویت توانمندی اعضا برای تدوین طرح‌های پایدار و با ثبات تأمین‌اجتماعی و مدیریت اجرای اثر بخش آنها در ارائه مزایای بهتر و گسترش دامنه پوشش است، اظهار داشت: این سازمان‌ها می توانند با ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی در ارتباط با استانداردهای بین المللی کار و تحقیقات و مطالعات تطبیقی از طریق واحد خدمات مشاوره فنی-تخصصی و مراکز آموزشی خود به مدیران، مسئولان و کارشناسان در راستای بهبود عملکرد سازمانی کمک کنند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: این کمک‌ها می‌تواند شامل بررسی‌های آکچوئری مزایای مستمری، مزایای خدمات درمانی، مزایای کوتاه مدت مثل مزایای بیکاری، تجزیه و تحلیل جامع و گسترده حسابداری، مالی و اقتصادی باشد.
دکتر نوربخش دعوت از مسئول ارشد برنامه‌ریزی مرکز آموزش بین‌المللی ILO را برای تبیین دقیق و مناسب نیازهای واقعی سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه آموزش محاسبات اکچوئری عنوان کرد و گفت: مدیران و کارشناسان سازمان تأمین‌اجتماعی در نشست هایی که با مسئول ارشد برنامه‌ریزی مرکز آموزش بین‌المللی ILO خواهند داشت هماهنگی های لازم را برای استفاده از ظرفیت علمی و آکادمیک این مرکز و همچنین تجارب و مطالعات پژوهشی و تطبیقی که در آنجا انجام شده است، انجام می‌دهند.
چارز کرویر، کارشناس ارشد برنامه‌ریزی مرکز آموزش‌های بین‌المللی سازمان بین‌المللی کار نیز در این نشست از برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی توسط مرکز آموزش‌های بین‌المللی کار خبر داد و گفت: در دوره‌ای که هفته آینده آغاز می‌شود شرکت کنندگان که از 35 کشور از جمله سازمان تأمین‌اجتماعی ایران هستند به تبادل تجارب و دانش خود می‌پردازند.
وی همچنین از امکان برگزاری دوره‌های آموزشی در ایران خبر داد و افزود: امکان برگزاری دوره‌ها بر اساس نیازهای کشورها و خواسته آنها وجود دارد و می‌توانیم دوره‌های فنی‌تر را بر اساس نیازها و درخواست سازمان تأمین‌اجتماعی ایران برگزار کنیم.
چارز کرویر با بیان اینکه مرکز آموزش‌های بین‌المللی سازمان بین‌المللی کار برای گسترش علم اکچوئری تلاش می‌کند، اظهار داشت: مأموریت اصلی من در این سفر شناسایی نیازهای سازمان تأمین‌اجتماعی جمهوری اسلامی ایران است و امیدواریم بتوانیم دوره‌هایی برگزار کنیم که با نیازهای این سازمان مطابقت داشته باشد.
وی ادامه داد: برای برگزاری یک دوره موفق و تحقق اهداف مورد نظر، ما همه قوانین و مقررات مربوط به سازمان تأمین‌اجتماعی در ایران را بررسی می‌کنیم و پس از ارزیابی شرایط موجود، سناریوهای مختلفی در رابطه با اصلاحات پیش‌بینی می‌کنیم تا آسیبی به هیچ یک از بیمه‌شدگان وارد نشود.
در این نشست مدیران حوزه‌های فنی و درآمد، اداری مالی و اقتصاد و برنامه‌ریزی سازمان تأمین‌اجتماعی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: