کد خبر: ۳۸۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 22
شفاآنلاین-دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک ایران گفت: کمیته بین‌بخشی مربوط به حقوق کودکان پس از تعیین مصادیق خشونت با حضور دستگاههای مختلف تشکیل می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،مظفر الوندی در نشست بررسی نقش رهبران دینی در خشونت علیه کودکان  در ابعاد گوناگون از جمله روحی و جسمی‌روانی را به عنوان دستور کار مرجع ملی کودک عنوان کرد و گفت: هرچند سازمان ملل به طور عمومی موضوع خشونت را در صدر برنامه‌های خود قرار داده است، اما به طور ویژه پیشنهاد رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مبنی بر جهانی عاری از خشونت با اجماع به تصویب رسید. مرجع ملی در حال حاضر علاوه بر این نشست‌ها با محوریت نقش رهبران دینی و مذهبی شکل گرفته در زمینه‌های دیگر در خصوص خشونت، اقداماتی را در دست اجرا دارد.

مشاور وزیر دادگستری با اشاره به اینکه تشکیل کارگروهی ویژه برای هماهنگی‌های بین بخشی در راستای جلوگیری از خشونت یکی از اقدامات در این راستا بوده، گفت: کمیته بین‌بخشی با حضور دستگاه‌های مختلف پس از تعیین مصادیق خشونت و شناسایی نمایندگان مربوطه،‌تشکیل می‌شود.

الوندی گفت: بررسی اولویت‌های حمایت از کودکان که یک پروژه تحقیقاتی و علمی است، از جمله اقداماتی است که ما در دستور کار داریم که در این پروژه با نظرسنجی از صدها تن از تصمیم‌گیران، کارشناسان و نمایندگان، اولویت برنامه‌های اجرایی پیش‌بینی می‌شود.

وی تشکیل بانک جامع اطلاعات کودکان و نوجوانان را یکی دیگر از اقدامات مرجع ملی عنوان کرد و گفت: مقدمات اجرای این بانک اطلاعاتی آغاز شده و تا پایان سال جاری سازه‌های اصلی آن عملیاتی خواهد شد.

الوندی در خصوص نقش رهبران مذهبی در بحث خشونت علیه کودکان گفت: در این زمینه چهار محور جهت بررسی خشونت علیه کودکان وجود دارد که محور نشست اول تبعیض بود که تیرماه برگزار شد. محور نشست دوم نیزنقش رهبران دینی در خشونت علیه کودکان بود و نشست‌های دیگری هم در روزهای آتی برگزار می‌شود که محورهای آن ازدواجهای زودهنگام، اجباری و همچنین خشونت‌های جنسی است.
برچسب ها: خشونت ، کودکان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: