کد خبر: ۳۶۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 08
شفاآنلاین-معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا با اشاره به آخرین وضعیت پرونده آدم‌ربایی محمدامین و مائده، آخرین آمار جرایم جنسی و جنایی کشور را تشریح کرد.
به گزارش شفا آنلاین،سرهنگ هادی مصطفایی در نشست خبری امروز خود با اشاره به آمار وقوع جرائم جنایی در کشور اظهار داشت: باید توجه داشت که کمتر از 5 درصد پرونده‌های پلیس آگاهی به جرائم جنایی اختصاص دارد و خوشبختانه در 6 ماه نخست امسال 6.7 درصد از پرونده‌های وقوع قتل در کشور کاسته شده است و این در حالی است که کشفیات در این خصوص در حدود 88 درصد قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین وقوع جرائم جنسی نیز 18 درصد کاهش داشته و کشفیات در این زمینه نیز در حدود 88 درصد بوده است. 

معاون جرائم جنایی پلیس آگاهی با بیان اینکه اغفال و فریب، بیشترین شیوه وقوع جرائم جنسی در این مدت بوده است، افزود: در 8 درصد جرائم جنسی رخ داده، وقوع این جرم توام با فیلمبرداری با قربانی انجام شده است و مجرمین قصد داشتند تا با سوءاستفاده از این فیلم‌ها جرائم دیگری را مرتکب شوند. 

سرهنگ مصطفایی ادامه داد: در وقوع سرقت‌های مسلحانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر و نوسان محسوسی رخ نداده است و بیشترین سرقت‌های مسلحانه رخ داده برای سرقت خودرو بوده و در این میان سرقت مسلحانه بانک‌ها و طلافروشی‌ها 3.8 درصد از سرقت‌های مسلحانه را تشکیل می‌داده که در 90 درصد از موارد وقوع، منجر به کشف شده است.

وی در ادامه سخنانش به موضوع قتل‌های سریالی پرداخت و افزود: در مجموع 6 ماهه نخست امسال تنها 2 قتل سریالی در کشور رخ داد که یک پرونده مربوط به کردستان با 3 مقتول و پرونده دیگر مربوط به بوشهر با 2 مقتول بود که در پرونده قاتل سریالی در استان کردستان، متهم مذکور  در شرایطی خاص با اغفال دختران به بهانه ازدواج با آنها، این افراد را به قتل می‌رساند.

معاون جرائم جنایی پلیس آگاهی در تشریح آخرین وضعیت دو پرونده جنجالی محمد امین 5 ساله و مائده 7 ساله گفت: مائده دختربچه 7 ساله‌ای که اوایل خردادماه در بندرانزلی پس از خروج از مدرسه ناپدید شد، متاسفانه پرونده وی هنوز به سرانجام نرسیده است و علی‌رغم اقدامات وسیع و گسترده‌ای که برای یافتن او انجام شده است، هنوز نتیجه‌گیری نهایی حاصل نشده است. 

مصطفایی ادامه داد: همچنین در خصوص مفقود شدن محمدامین 5 ساله نیز در حال حاضر یک زن و یک مرد در بازداشت به سر می‌برند و یک نفر از متهمان نیز جان خود را از دست داده که در این میان متهم زن دستگیر شده مدعی شده که متهم دیگری که جان خود را از دست داده به دنبال یافتن جسد درون چاه بوده و وی ادعا کرده است که جسد محمدامین را در درون چاه انداخته  ولی تاکنون هیچ ردی از جسد وی پیدا نشده ولی اقدامات جدیدی در دست اقدام است که تا حصول نتیجه نمی‌توان آنها را رسانه‌ای کرد. 

وی در پایان با بیان اینکه 30 درصد از قتل‌های کشور براثر منازعات رخ می‌دهند به موضوع قتل‌های خانوادگی پرداخت و گفت: در 34 درصد از قتل‌های کشف شده در پلیس آگاهی با نسبت  میان قاتل و مقتول نسبت فامیلی وجود داشت و در این میان قتل همسران بیشترین بخش از آمار مذکور را به خود اختصاص داده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: