کد خبر: ۳۴۶۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۴ تير ۱۴۰۳ - 2024July 14
مهدی اقراریان، در حاشیه جلسه شورای شهر تهران گفت: جریان حامی آقای زاکانی به خودش اجازه میدهد که با هر ادبیاتی منتقدین خودش را خطاب بکند و چشم خودش را ببندد بر این موضوع که منتقدین در چه جایگاهی هستند.
شفاآنلاین:عمومی>مهدی اقراریان، عضور شورای شهر، در حاشیه جلسه شورای شهر تهران، به خبرنگار دیده‌بان ایران، با بیان اینکه «حلقه مفقوده امروز فضای سیاسی و سپهر سیاسی کشور، مفهومی به نام اخلاق سیاسی است»، گفت: اجازه بدهید در ابتدا به این مساله من بپردازم که به نظر می‌آید که حلقه مفقوده امروز فضای سیاسی و سپهر سیاسی کشور، مفهومی به نام اخلاق سیاسی است. شما بی‌اخلاقی سیاسی را در عرصه مناظرات دیدید، یعنی کاندیدای پوششی که به خودش اجازه داد به دیگر کاندیدا به صراحت بگوید که «من اجازه نمی‌دهم که شما منتخب مردم باشید» و من فکر می‌کنم که مردم به این کاندیدا تو دهنی محکمی زدند و این یک نشانه بسیار مهمی است.

به گزارش شفا آنلاین:او ادامه داد: از سوی دیگر امروز در صحن شورا شاهد این هستیم که جریان حامی آقای زاکانی به خودش اجازه میدهد که با هر ادبیاتی منتقدین خودش را خطاب بکند و چشم خودش را ببندد بر این موضوع که منتقدین در چه جایگاهی هستند و ما متاسفانه یکی از موضوعاتی که از روز اول به عنوان چالش در خصوص رفتارهای این دسته از عزیزان مشاهده می‌کردیم، این نگاه بالا به پایینی است که وجود دارد و باورمان این است که این نگاه در فضای جامعه هم ما را با چالش اساسی مواجه کرده و عامل بخشی از شکاف اجتماعی است.

اقراریان درباره عزل و جابه‌جایی علیرضا زاکانی، شهرداری کنونی تهران، به دیده بان ایران گفت: در خصوص جابه‌جایی آقای زاکانی و عزل ایشان باید بگویم که این موضوع در دستور کار جمعی از همکاران است، من قبلا هم به این مساله اشاره کردم که آقای زاکانی در صحن شورا به دلایلی یک سری مدافعینی دارد که هر چند از گاهی نیز این مدافعین را در صحن شورا می‌بینید که به منتقدین آقای زاکانی حمله می‌کنند و حتی اگر این منتقد آقای زاکانی، فرزند شهید سلیمانی هم باشد در هرگونه نحوه گفت‌وگویی نسبت به او پرهیز ندارند. امروز موضوع جابه‌جایی آقای زاکانی در دستور کار جمعی از همکاران قرار گرفته و به هر حال در حال رایزنی و گفت‌وگو با دیگر همکارانمان هستیم. این تصمیم به یک خرد جمعی در شورای اسلامی شهر ترام برمی‌گردد که ۱۴ نفر از همکاران ما باید در این صحنه حضور داشته باشند؛ بعضی از دوستان اعلام آمادگی کردند اما بنا به ملاحظاتی الان اسامیشان را ما نمی‌توانیم اعلام کنیم، چون نگران این هستیم که شهرداری تهران و افرادی که منتسب به آقای زاکانی هستند با فشار به کسانی که معتقدند که ادامه فعالیت آقای زاکانی به عنوان شهردار تهران به صلاح شهر نیست، زیاد شود.

وی افزود: هزینه برخورد با آقای زاکانی و انتقال زاکانی بالاست، من هزینه این موضوع را در همان سال اولی که در اصل مسئولیت کمیسیون حقوق و نظارت شورا را داشتم پرداخت کردم و در اصل عدم رای مجدد به من از سوی یکی از اعضا با همین دلیل اتفاق افتاد که الان نمی‌خواهم به آن بپردازم. اسامی مختلفی در حال بررسی است اما من از همین فرصت می‌خواهم استفاده کنم و یک پیامی را از طرف به عزیزانمان در مجموع مدیریت شهری و شهرداری تهران برسانم و آن پیام این است که خواهشا موضوعات و کارهای مردم را به صورت جدی دنبال کنید؛ موضوع جابه‌جایی شهردار تهران نباید باعث این شود که مسیر خدمت‌رسانی به مردم آسیب بزند.

این عضور شورای شهر در ادامه درباره افراد و گزینه‌های جایگزین علیرضا زاکانی عنوان کرد: گزینه‌های مختلفی در حال بررسی است، این گزینه‌ها هم از بین عزیزان و همکاران درون شورا است و هم از بین پرسنل باسابقه و باتجربه شهرداری که در ادوار گذشته در شهرداری تهران مسئولیت داشتند و نیز از بین افرادی که در دولت شهید رئیسی در کابینه حضور داشتند؛ این گزینه‌ها در حال بررسی است اما مقدمه انتخاب شهردار و عزل شهردار فعلی است  که انشالله ما این موضوع را در دستور کار خودمان داریم و این را داریم دنبال می‌کنیم.

وی اضافه کرد: اسامی در حد گمانه زنی است؛ ما هم‌اکنون در حال ارزیابی افراد هستیم، به نظر می‌رسد که قبل از عزل زاکانی ما به این خواهیم پرداخت که شهردار بعدی چه کسی خواهد بود، تا بتوانیم از این فرصت کوتاه باقی مانده برای شهر تهران را به نحو شایسته‌ای استفاده بکنیم تا اعتماد از دست رفته را انشالله برگردیم.

اقراریان؛ در ادامه خاطرنشان کرد: ما امیدوار هستیم و این امید را هم دنبال می‌کنیم و با همکارانمان گفت‌وگو می‌کنیم، به هر حال موضوع شورای اسلامی شهر تهران یک موضوع اقناعی و اجماعی است یعنی باید اول اقناع صورت بگیرد، همانظور که گفتم بعضی از همکاران ما معتقد هستند که جابه‌جایی شهردار تهران در این مدت زمان کوتاه شاید به صلاح شهر نباشد اما ما باورمان این است که با توجه به خصوصیات و ویژگی‌های اخلاقی که جناب آقای زاکانی دارند و نحوه مواجه ایشان با پدیده‌های سیاسی و اینکه ایشان علاقمند به این هستند که یک اکت سیاسی پررنگی را در تمام عرصه‌ها داشته باشند، شاید ضرورت داشته باشد که پست شهرداری تهران و این صندلی را که به نظر می‌رسد.

شایعه برکناری بیش از هر روز دیگری صندلی در زیر آقای زاکانی متزلزل است

اقراریان درباره شایعات درباره برکناری زاکانی به دیده بان ایران گفت: شایعه امروز بیش از هر روز دیگری صندلی در زیر آقای زاکانی متزلزل است را، به فرد دیگری بسپاریم و به هر حال این شهروندان خوب تهرانی هستند که باید مراقب باشند و آن‌ها هستند که با انتخاب نمایندگان خودشان این خطر را مرتفع می‌کنند که خدایی نکرده شورای اسلامی شهر تهران به عنوان نهاد ناظر و سیاستگذار تبدیل بشود به جایی که صرفا به دنبال منویات شهردار تهران باشد بدون در نظر گرفتن سایر ابعاد و مسائل موضوع.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: