کد خبر: ۳۴۶۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۲۴ تير ۱۴۰۳ - 2024July 14
« پژوهش ها نشان می‌دهد زنان پس از ایست قلبی به اندازه کافی حمایت عاطفی دریافت نمی‌کنند.»
شفاآنلاین:سلامت>یک مطالعه جدید هشدار می‌دهد زنانی که از ایست قلبی جان سالم به در می‌برند، نسبت به مردان، بیشتر دچار اضطراب یا افسردگی می‌شوند.داده‌های مربوط به تحقیقاتِ پنج‌ساله حول ایست قلبی، از افزایش ۵۰ درصدی تجویز داروهای ضد افسردگی طی سال اول در میان زنان خبر داد؛ که این میزان در ارتباط با مردان صدق نمی‌کرد. این پژوهش جدید روز دوشنبه در مجله Circulation Cardiovascular Quality and Outcomes منتشر شد.

به گزارش شفا آنلاین:برای این مطالعه، پرونده پزشکی ۱۲۵۰ نفر در هلند، با میانگین سنی ۵۳ سال، که از ایست قلبی جان سالم به در برده بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. محققان می‌گویند: «در حالی که به انجام تحقیقات بیشتری برای درک دقیق علت این اتفاق نیاز است، می‌توان گفت که این پژوهش نشان می‌دهد زنان پس از ایست قلبی به اندازه کافی حمایت عاطفی دریافت نمی‌کنند.»

محققان هم‌چنین دریافتند افرادی که از ایست قلبی جان سالم به در می‌برند، بیشتر با مشکلات مالی مواجه می‌شوند. نویسندگان مطالعه می‌گویند: «ما شاهد کاهش قابل توجهی در نرخ اشتغال و تغییر در وضعیت درآمد اولیه افراد پس از ایست قلبی بودیم. به عبارتی افرادی که بالاترین میزان درآمد را داشتند، اغلب وضعیت شغلی و مالی‌شان تغییر می‌کرد؛ که این نشان می‌دهد بازگشت این افراد به بازار کار دشوار است.»

سایر مطالعات جانبی، که شامل همان گروهِ نمونه بود، نشان داد که زنان پس از ایست قلبی بیشتر از مردان عمر می‌کنند. طبق گفته پژوهشگران، با ترکیب این دو یافته، می‌بینیم که عواقب ایست قلبی بسته به جنسیت متفاوت است. هرچند زنان ممکن است بیشتر زنده بمانند و عمر طولانی‌تری داشته باشند، اما از طرفی، پس از ایست قلبی بیشتر تحت تأثیر مشکلات سلامت روان قرار می‌گیرند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: