کد خبر: ۳۴۶۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۳ تير ۱۴۰۳ - 2024July 13
یک شرکت اسپانیایی به نام Oxolife از تولید داروی جدیدی به نام OXO-001 خبر داده که می‌تواند به طور قابل توجهی شانس بارداری در فرآیند لقاح مصنوعی (IVF) را افزایش دهد
شفاآنلاین:سلامت>قرص بارداری OXO-001  نخستین روش درمان است که با افزایش موفقیت کاشت جنین با کمک یک داروی غیر هورمونی با کمک یک مکانیسم عملکردی جدید به طور مستقیم روی آندومتر تاثیر می گذارد. این خبر خوشی برای زوج های نابارور و به خصوص افرادی است که آی وی اف ناموفق را تجربه کرده اند.

داروی خوراکی باروری

به گزارش شفا آنلاین:ناباروری یک مشکل شایع است که تقریباً از هر شش نفر در سراسر جهان یک نفر را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. با وجود پیشرفت و افزایش روش‌های لقاح مصنوعی که سالانه بیش از 3میلیون بار انجام می‌شود. شرکت Oxolife کارآیی این قرص خوراکی را برای افزایش میزان موفقیت لقاح مصنوعی ارزیابی کرده است. بر خلاف سایر داروهای باروری که از هورمون‌ها استفاده می‌کنند، داروی خوراکی OXO-001به شکل مستقیم روی پوشش داخلی رحم تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود که رحم، جنین کاشته شده را بیشتر پذیرا باشد. در حالی که مکانیسم دقیق OXO-001توسط شرکت Oxolife فاش نشده است، اما این شرکت می‌گوید که این دارو بر تولید مولکول‌های خاصی که برای کاشت جنین حیاتی هستند، تأثیر می‌گذارد. این مولکول‌ها به جنین کمک می‌کنند تا به دیواره رحم بچسبد و از حرکت آن جلوگیری کرده و لانه‌گزینی موفقیت‌آمیز آن را تسهیل می‌کند.

 

نتایج نویدبخش این دارو

کارآمدیOXO-001 در مرحله دوم آزمایش بالینی در ۲۸ مرکز در سراسر اروپا ارزیابی شد. آزمایش مذکور شامل ۹۶ زن زیر ۴۰ سال بود که هر کدام انتقال جنین را انجام داده بودند آنها به ۲ گروه تقسیم شدند. ۴۲ نفر پلاسیبو و ۵۴ نفر دیگر دوز روزانه ای از OXO-001 را دریافت کردند.نتایج آزمایش رضایتبخش بود و گروهی که قرص خوراکی را دریافت کردند شاهد نرخ بالاتر بارداری(۷۶ درصد)در مقایسه با گروه پلاسیبو(۵۲درصد) بودند.

 

 پروفسور کارن سرمون رئیس انجمن اروپایی تولید مثل انسان و جنین شناسی(ESHRE) اظهار کرد با وجود پیشرفت‌های مداوم در تحریک تخمدان، دستکاری و کشت جنین، بهبود نرخ تولد زنده در تولید مثل با کمک پزشکی در بهترین حالت افزایشی بوده است. جهش نزدیک به هفت درصدی، خبر بسیار خوبی برای بیماران ماست و امیدواریم بتوان این موضوع را در گروه‌های بزرگ‌تر بیماران تأیید کرد. این یک گام مهم در رسیدن به یک بارداری موفق است. مطالعات بیشتر این یافته‌ها را در کارآزمایی‌های بزرگتر تأیید خواهند کرد. این شرکت همچنین در حال بررسی استفاده از OXO-01برای درمان سایر شرایط مرتبط با باروری مانند سندرم تخمدان پلی‌کیستیک است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: