کد خبر: ۳۴۶۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۲۳ تير ۱۴۰۳ - 2024July 13
آلبالو یکی از میوه‌های خوشرنگ و پرطرفدار تابستانی است. این میوه به شکل خام و اولیه، در غذا، شیرینی، به شکل مربا و شربت و... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شفاآنلاین:سلامت>خواص آلبالو به هر شکلی که آن را در برنامه غذایی‌ تابستانه‌تان بگنجانید، به بدن شما می‌رسد. آلبالو طعم ترشی دارد و علاوه بر اینکه به شکل میوه مصرف می‌شود، اشکالی خوراکی دیگری هم دارد؛ از آلبالو پلو گرفته تا کیک آلبالو. پیشنهاد ما این است که برای ارتقاء سلامت، حتما این میوه را در برنامه خوراکی‌تان بگنجانید.

به گزارش شفا آنلاین ، این میوه یاقوتی‌رنگ، در هر مدلی هم که مصرف شود خواص زیادی برای بدن دارد. در این مطلب قصد داریم به خواص آلبالو بپردازیم؛ پیشنهاد می‌کنیم با زی‌سان همراه شوید تا از این پس به آلبالو به چشم یک میوه شفابخش نگاه کنید

جدول ارزش غذایی آلبالو

در این جدول ارزش غذایی ۱۰۰ گرم آلبالوی تازه را می‌خوانید.

خواص آلبالو

طبع آلبالو چیست؟

بر اساس طب سنتی طبع آلبالو سرد و تَر است. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که طبع آلبالو با توجه به طعمش کمی تغییر می‌کند؛ یعنی آلبالو‌های ترش طبع سرد دارند، اما هرچه آلبالو رسیده و شیرین‌تر شود، طبع آن نیز رو به گرمی می‌رود.

خواص آلبالو برای درمان کم خونی

، با توجه به جدول ارزش غذایی، آلبالو یک منبع غنی از ویتامین C است. این ویتامین جذب آهن را در بدن افزایش می‌دهد. پس برای درمان کم خونی، آلبالو تازه یا آب آلبالو به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

خواص آلبالو برای پاکسازی بدن (کبد)

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آلبالو و همچنین آنتوسیانین که خاصیت ضدعفونی کننده دارد، باعث دفع سموم و مواد مضر از کبد و از بدن می‌شوند، از این رو مصرف این میوه با پاکسازی کبد به سلامت آن و دیگر اعضاء بدن کمک می‌کند.

خواص آلبالو برای سلامت کلیه

مصرف منظم آلبالو در پیشگیری از ابتلا به سنگ کلیه نقش مؤثری دارد؛ همچنین خواص ضدباکتری و ضدالتهابی آلبالو باعث پاکسازی مجاری ادراری می‌شود.

خواص آلبالو برای تقویت سیستم ایمنی

به گزارش زی‌سان، آلبالو یک منبع عالی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی و ضد ویروس است همچنین فلانوئید‌های موجود در آلبالو خاصیت ضد میکروبی فوق العاده‌ای دارند و از بدن در برابر عفونت‌ها و بیماری‌های دیگر محافظت می‌کنند.

خواص آلبالو برای پیشگیری از ابتلا به سرطان

آنتی اکسیدان موجود در آلبالو به طور کل از بدن در برابر ابتلا به انواع سرطان محافظت می‌کند، اما آلبالو با داشتن ۳ ماده محافظتی دیگر یعنی (پرلیل الکل)، (لیمونن) و (الاژیک اسید) یک خاصیت محافظت کننده قوی از بدن در برابر ابتلا به سرطان‌های کبد، سینه، ریه، پوست و روده بزرگ دارد.

خواص آلبالو برای کنترل فشار خون

پتاسیم موجود در آلبالو باعث کاهش فشار خون در بیماران مبتلا به فشار خون بالا می‌شود. مصرف آلبالو باعث بهبود عملکرد قلب و عروق نیز می‌شود.

خواص آلبالو برای خواب بهتر

به گزارش زی‌سان، آب آلبالو سرشار از ملاتونین (هورمونی که به خواب بهتر کمک می‌کند) است و نوشیدن آن قبل از خواب به بهتر خوابیدن شما کمک می‌کند.

خواص آلبالو برای کاهش درد‌های مفصلی و آرتروز

آنتی اکسیدان، آنتوسیانین و منگنز موجود در آلبالو دارای خواص ضد التهابی هستند و در کاهش درد‌های مفصلی و آرتروز نقش مؤثری دارند.

خواص آلبالو برای زیبایی و شادابی پوست

ویتامین A و ویتامین C همچنین خاصیت پاکسازی آلبالو به سلامت و شادابی پوست کمک می‌کنند. از این رو آلبالو را میوه جوانی نیز می‌نامند.

خواص آلبالو برای کاهش وزن و لاغری

آلبالو یک منبع سرشار از فیبر و کربوهیدرات‌های با گلاسمی پایین است و مصرف آن علاوه بر این که باعث کاهش کلسترول بد خون می‌شود، کم شدن چربی‌های شکمی و لاغری از راه سالم را نیز در پی خواهد داشت.

خواص آلبالو برای درمان آسمهمان‌طور که در جدول ارزش غذایی آلبالو مطالعه کردید، این میوه خوشمزه یک منبع غنی از ویتامین C است و خواص ضدالتهابی نیز دارد، وجود کوئرستین و آنتوسیانین باعث شده آلبالو عفونت‌ها را از بین ببرد و شدت حملات آسم را کاهش دهد. همه این خواص باعث شده آلبالو یک میوه مفید برای درمان آسم باشد.

خواص آلبالو برای درمان نقرس

نقرس در اثر افزایش میزان اسید اوریک در خون به وجود می‌آید. یکی دیگر از خواص آلبالو، کاهش میزان اسید اوریک در خون است و مصرف آن به درمان نقرس کمک می‌کند.

خواص آلبالو برای سلامت چشم

آلبالو یک منبع غنی از ویتامین A و آنتی اکسیدان است. از این رو یک میوه مفید برای سلامت چشم به حساب می‌آید، حتی مصرف آن سندرم خشکی چشم را تا حدود زیادی بهبود می‌بخشد.

همان‌طور که در این مطلب مطالعه کردید، آلبالو یک میوه همه فن حریف است و برای درمان بیماری‌های زیادی مفید است. آلبالوی خوشمزه را می‌توانید در فصل تابستان تهیه کنید و به صورت فریز شده، کمپوت و یا حتی آب آلبالو نگهداری کنید تا در طول سال آن را مصرف کنید و از فواید بی‌شمار آلبالو برای سلامتی بهره‌مند شوید.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: