کد خبر: ۳۴۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۲۳ تير ۱۴۰۳ - 2024July 13
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: خیران این استان در تکمیل پروژه سلامت در قالب طرح «از خیرش نگذر» با مراکز بهداشت و درمان مشارکت می‌کنند.

شفاآنلاین:سلامت>حمید گله‌داری  با اشاره به طرح‌های عمرانی دولت سیزدهم، اظهار کرد: ۶۰ پروژه نیمه‌تمام در حوزه سلامت مثل مراکز جامع و خانه‌های بهداشت در استان اصفهان وجود دارد که برای تکمیل آن ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش شفا آنلاین:وی افزود: سرعت در تکمیل این پروژه‌ها با مشارکت خیران صورت خواهد گرفت و با بهره‌برداری از آن‌ها مردم از خدمات مربوطه بهره‌مند خواهند شد.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان به طرح مشارکتی خیران در توسعه مراکز بهداشتی و درمانی اشاره و تصریح کرد: طرح  «از خیرش نگذر» با هدف احداث و یا تکمیل پروژه‌های این عرصه پیش‌بینی و زمینه مشارکت خیرین را فراهم می‌سازد.

به گفته گله‌داری در این طرح نام خیران به صورت کاشی‌کاری در آن مرکز درج شده و خدمت آنان به جامعه به یادگار می‌ماند.

وی معتقد است باید انگیزه برای افراد خیرخواه ایجاد کرد تا امکانات مالی خود را در امر خیر و کمک به جامعه هزینه کنند و اگر این روحیه در بین آنان از بین برود آنگاه از انجام یک‌سری از فعالیت‌های عام‌المنفعه دوری می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ادامه داد: تسهیل شرایط برای فعالیت خیرخواهان مردم یکی از مهم‌ترین زمینه‌های تقویت انگیزه بوده و باعث می‌شود تا آن‌ها ثابت قدم در کار خود باشند.

گله‌داری اضافه کرد: در بعضی از پروژه‌های استان اصفهان بعضی از خیرین به دلیل کم‌لطفی و یا بروکراسی سخت اداری بعضی از دستگاه‌ها، از هدف خود دست کشیده و یا یک حوزه دیگر را برای این سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه خیران به نقاط مختلف استان برای اجرای پروژه‌های بهداشت و درمان معرفی می‌شوند، خاطرنشان کرد: تمرکزگرایی وجود نداشته و تمام نیازهای مناطق مختلف دیده شده، اما باید زمینه جذب خیرین نیز فراهم شود.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه رویکرد معرفی کار و سرمایه‌گذاری خیران در طرح «از خیرش نگذر» می‌تواند انگیزه‌ساز باشد، اضافه کرد: بعضی از خیرین رغبتی به معرفی خود ندارند، ولی در بعضی از مواقع این کار سبب مشارکت آن‌ها می‌شود.

به اعتقاد گله‌داری، مشارکت خیران در حوزه سلامت و بهداشت می‌تواند بسیاری از هزینه‌های درمانی را کاهش داده و نیاز به بیمارستان و سازمان‌های درمانی را کاهش دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: