کد خبر: ۳۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 27
شفاآنلاین-معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با مدیر عامل فدراسیون بین المللی سلامت خانواده دیدار و گفت وگو کرد.
به گزارش شفاآنلاین، از پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده؛ مدیرعامل فدراسیون بین المللی سلامت خانواده با ابراز خرسندی از حضور در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به برنامه های گسترده جمهوری اسلامی ایران در زمینه بهداشت و سلامت زنان اشاره کرد.

«تئودو روس ملسه» با بیان اینکه این فدراسیون در 152کشور شعبه دارد و دفتر آن در لندن است، اظهار داشت: سایر دفاتر متعدد آن خدمات فراوانی ارائه می دهند و چارچوب جهانی داریم.

وی با ابزار خوشحالی از اینکه در ایران بر توانمندسازی و حقوق زنان تاکید بسیار شده، به سیاست های کلی نظام در زمینه جمعیت اشاره کرد.

وی درباره تاریخچه تشکیل این فدراسیون ادامه داد: 62 سال پیش که هشت خانم این فدراسیون را به عنوان هسته مرکزی آن تشکیل دادند، بر فاصله گذاری بین حاملگی ها، تعداد فرزندان و برخی مواردی دارای ریسک بالا تاکید داشتند، این گروه معتقد بودند، خانم ها باید تفریح، شغل ، استراحت و تحصیلات داشته باشند.

مدیر عامل فدراسیون بین المللی سلامت خانواده بر نقش محوری آموزش در سلامت و بهداشت به تاثیرگذاری اینترنت و فضای مجازی بر آموزش های مدیریت نشده از سوی جوامع تاکید کرد.

وی افزود: در صورتی که آموزش در حوزه سلامت و بهداشت خصوصا جوانان مد نظر قرار نگیرد، آنچه برنامه ریزی نشده از طریق اینترنت به جوانان منتقل می شود.

تئودو روس ملسه نقش جمهوری اسلامی در منطقه را قابل اهمیت و تاثیرگذار دانست و از تمایل فدراسیون بین المللی سلامت خانواده به گسترش روابط با ایران خبر داد.

نامبرده با اشاره به برنامه پیش روی فدراسیون در سال 2015 میلادی و برگزاری نشست درخواست کرد، پیش از برگزاری این نشست با ایران هماهنگی های لازم به منظور امضا تفاهم های نهایی در موارد اختلافی صورت گیرد و موارد خاص مورد نظر جمهوری اسلامی ایران لحاظ شود.

«شهیندخت مولاوردی» با اشاره بر پیشینه و ماموریت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار داشت: این معاونت در حوزه هایی که طبق برنامه پنجم توسعه تعیین شده و سلامت یکی از محورهای آن است با دستگاه های مرتبط در حال مدیریت ظرفیت ها بعنوان یک جایگاه ستادی است.

وی ادامه داد: پیگیری و نظارت بر انجام تکالیف ذاتی دستگاه ها و وزارتخانه ها در حوزه های زنان و خانواده را در دستور کار داریم .

معاون رییس جمهوری اضافه کرد: این معاونت در برخی موارد از سیاست های کلی نظام که اخیرا ابلاغ شده و بسیار واقع گرایانه است استفاده می کند.

به گفته مولاوردی، یکی از برنامه های این حوزه، تدوین بسته حمایتی از زنان است تا در موقعیت فعلی ( سیاست های کلی نظام در راستای افزایش جمعیت است) به فعالیت و حقوق زنان شاغل و به طور کلی زنان آسیبی وارد نشود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از پیشنهاد امضای تفاهم نامه مشترک همکاری با فدراسیون بین المللی سلامت خانواده استقبال کرد و انجام آن را منوط به بررسی و اخذ نظر کارشناسی مراجع ذیربط دانست.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: