کد خبر: ۳۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 26
شفاآنلاین-معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فرسودگی زیرساخت ها در بخش ساختمان و تاسیسات از مهمترین مشکلات بیمارستان ها در کشور است.
به گزارش شفاآنلاین، ˈمحمد حاجی آقاجانیˈ روز سه شنبه در حاشیه افتتاح بخش اورژانس بیمارستان شهید مدرس ساوه در جمع خبرنگاران، کمبود نیروی انسانی را از دیگر کمبودهای مراکز درمانی دانست و افزود: استفاده از ظرفیت خیران و بخش خصوصی نقش موثری در رفع این مشکلات دارد.

وی با بیان این که نقش خیران در پیشرفت های درمانی انکار نا پذیر است، اظهار کرد: خیران این بخش تاکنون نقش بسزایی در ارتقای شاخص های درمانی داشته اند.

آقاجانی ادامه داد: اعتبارهای دولت به تنهایی پاسخگوی مهم ترین نیاز مردم که تامین سلامت است، نیست لذا مشارکت خیران در این بخش برای جبران بخشی از کمبودها نقش اساسی دارد.

وی گفت: در شهرستان های ساوه و زرندیه ظرفیت های خوبی برای مشارکت خیران در بخش درمان وجود دارد و نیکوکاران در این منطقه تاکنون بخش قابل توجهی از نیازهای بهداشتی و درمانی این شهرستان ها را تامین کرده اند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: این وزارت خانه از فعالیت بخش خصوصی با ارائه تسهیلات و فراهم کردن سایر زمینه ها حمایت می کند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز گفت: بخش اورژانس بیمارستان شهید مدرس ساوه به همت ˈعلی رضا عسگریانˈ نیکوکار یکی از واحدهای صنعتی این شهرستان با صرف 15 میلیارد ریال احداث و در اختیار بخش درمان این شهرستان قرار گرفت.

ˈجلیل کوهپایه زاده اصفهانیˈ افزود: این بخش در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع در دو طبقه و دو هزار مترمربع زیربنا ساخته شده و با 10 میلیارد ریال اعتبار توسط این خیر تجهیز شد.

وی با بیان این که طبقه اول این بخش برای اورژانس و طبقه دوم آن به بخش بستری اختصاص خواهد یافت، محدودیت فضای فیزیکی، مقاوم نبودن ساختمان و حجم بالای مراجعین به بخش فعلی اورژانس بیمارستان مدرس را علت احداث این بخش جدید عنوان کرد.

کوهپایه زاده اصفهانی گفت: با توجه به اینکه شهرستان ساوه در مسیر جاده های اصلی کشور واقع شده، وجود یک مرکز اورژانس مجهز برای ارائه خدمات فوری به مصدومان و بیماران احتمالی ضروری است.

وی با بیان این که بخش اورژانس بیمارستان شهید مدرس ساوه به متخصصان طب اورژانس مجهز خواهد شد، اظهار کرد: یکی از نیازهای اصلی بخش درمان این شهرستان انجام به موقع اقدام های پزشکی توسط افراد متخصص در این مرکز است.

وی با بیان این که راه اندازی بخش طب این اورژانس، علاوه بر رضایت بیماران موجب کاهش مرگ و میر در بیماران اورژانسی خواهد شد، اظهار کرد: طب اورژانس یک رشته جدید در کشور است که تاثیر بسزایی در کاهش مرگ و میرهای بیمارستانی و کاهش ضریب اشغال تخت دارد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: نبود طب اورژانس در بیمارستان ها موجب می شود که بیماران و مصدومانی که وارد بخش اورژانس می شوند دچار سردرگمی شده و تا تعیین تکلیف شدن آنها زمان زیادی صرف شود.

وی افزود: با استمرار همکاری خیران با مراکز بهداشتی درمانی می توان گام های بلندی برای اعتلای سلامت برداشت تا در آینده شاهد پیشرفت های مهمی در این حوزه باشیم.

نیکوکار ساخت بخش اورژانس بیمارستان مدرس ساوه نیز گفت: از ابتدای فعالیت این مجموعه صنعتی در شهر صنعتی ساوه، نیازسنجی های لازم در بخش های مختلف انجام و بیشتر کمک ها به حوزه بهداشت و درمان اختصاص یافت.

ˈعلیرضا عسگریانˈ افزود: در سال 90 ساخت بخش اورژانس این بیمارستان که یکی از نیازهای اصلی بخش درمان این شهرستان بود در برنامه های کاری این مجموعه قرار گرفت.

در این مراسم استاندار استان مرکزی، معاون عمرانی استاندار مرکزی، معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه و جمعی از مسوولان محلی حضور داشتند.

در چهارمین روز از هفته دولت همچنین صبح روز سه شنبه در سفر معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زرندیه با حضور نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار زرندیه و دیگر مسوولان محلی بخش دیالیز این شهرستان افتتاح و بهره برداری شد.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: