کد خبر: ۳۱۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 18
شفاآنلاین-دستورالعمل نظارت، ارزیابی و نحوه برخورد با تخلفات مراکز مجاز درمان و کاهش آسیب اعتیاد از سوی ˈعبدالرضا رحمانی فضلیˈ وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ابلاغ شد.
به گزارش شفاآنلاین، ˈ فرید براتی سده ˈمدیر کل درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان این مطلب افزود: این دستورالعمل که در دو سال گذشته در دست تهیه و تدوین بود پس از اخذ نظرات دستگاه های عضو ستاد، سرانجام در کمیته درمان و کاهش آسیب تصویب و از سوی بیرکل ستاد جهت اجرا به استان ها و دستگاه ها ابلاغ شد.

وی اظهار داشت: این دستورالعمل دارای شش ماده، 44 بند و هفت تبصره است و در آن دو کمیته نظارتی یکی در سطح کشور و دیگری در استانها جهت سیاستگذاری، هماهنگی و اجرای برنامه ها پیش بینی شده است.

براتی سده تصریح کرد:در مراکز براساس نتایج ارزیابی و نظارت در سه محدوده سبز به معنای رعایت حداقل 80 درصد ضوابط و استانداردها، محدوده زرد به معنای رعایت 60 تا 80 درصد ضوابط و استانداردها و محدوده قرمز به معنای رعایت کمتر از 60 درصد ضوابط و استانداردها گروه بندی می شوند و بر این اساس با تخلفات مراکز برخورد می شود.

به گفته وی ،در هر مرحله و در هر محدوده ای چنانچه نشت دارو به بازار صورت گرفته باشد و این امر محرز شود بدون اعمال مجازات هایی همچون تذکر، توبیخ یا جریمه ضمن معرفی مستقیم متخلف به مقامات قضایی، مرکز تعطیل خواهد شد.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: