کد خبر: ۳۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 17
شفاآنلاین-رییس سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: با توجه به تاکید رییس جمهوری باید واردات روغن پالم به کشور کاهش یابد.
به گزارش شفا آنلاین،ˈنیره پیروزبختˈ  درباره وجود روغن پالم در فرآورده های لبنی اظهار کرد: در شیر موردی از روغن پالم مشاهده نشده و مطالب مطرح شده مربوط به برخی فرآورده هایی چون خامه، خامه گیاهی و ماست پرچرب است.

رییس سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ادامه داد: تمامی انواع روغن های پالم دارای مشکل نیستند و از بین 300 فرآورده لبنی فقط هشت فرآورده مجاز است که چربی گیاهی داشته باشد.

پیروزبخت خاطر نشان کرد: سازمان ملی استاندارد در هر جایی که بحران را احساس کرده، وارد عمل شده و نتیجه را اعلام کرده است.

وی با اشاره به نتایج بازرسی های انجام شده طی دو سال اخیر گفت: دو سال قبل با مشاهده یک مورد تخلف، خط تولید آن واحد تولیدی متوقف شد و همچنین یک محموله از عراق که حامل ماست خامه ای با چربی گیاهی بود، متوقف و امحا شد.

پیروزبخت تصریح کرد: در بازرسی دو هفته اخیر نیز به پنج مورد تخلف برخورد کردیم که با پنج خط تولید قاطعانه برخورد صورت گرفت و تولید محصول متوقف شد.

وی با تاکید بر این که تمام محصولاتی که در آنها مواردی از تخلف مشاهده شده، جمع آوری شده اند، گفت: سازمان ملی استاندارد با توجه به سیاست های حوزه سلامت و طرح تحول نظام سلامت کشور به این موضوع حساسیت ویژه ای دارد.

پیروزبخت افزود: باید استفاده مردم از این نوع چربی ها را کاهش دهیم و بر همین اساس، واردات روغن های پالم که در سال گذشته 50 درصد بود، امروز به 29 درصد کاهش یافته است.

رییس سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران اضافه کرد: در برنامه زمان بندی در نظر گرفته شده، می کوشیم تا سال 1395 واردات روغن پالم خوراکی را به 15 درصد کاهش دهیم.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: