کد خبر: ۲۹۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 03
شفاآنلاین-نماینده مردم کرمانشاه و سخنگوی هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی معتقد است بزرگترین چالش بازنشستگان، تورم سالیانه است که درصدی از حقوق آنان را می بلعد و قدرت خرید بازینشستگان را پایین می آورد.
به گزارش شفا آنلاین،عبدالرضا مصری  با بیان این مطلب افزود: اقداماتی در گذشته انجام شد، به امید کاهش فاصله ها اما همواره این فاصله ها زیادتر می شود.

وی گفت: به اعتقاد من، هزینه های یک فرد بازنشسته به مراتب از افراد شاغل بیشتر است؛ چرا که او بزرگ فامیل محسوب می شود و قطعاً اطرافیان انتظارات بیشتری از او دارند.

مصری ادامه داد: خوشبختانه افراد بازنشسته در کشور ما با تدابیر مدیریتی که در زمان اشتغال به کار آموخته اند، زندگی خود را حفظ می کنند.

وی گفت: متأسفانه خدمات درمانی بیمه تأمین اجتماعی جوابگوی هزینه این افراد نیست که غالباً با مشکلات جسمی دست و پنجه نرم می کنند؛ ضمن آنکه این افراد اکثراً باید در مطب های پزشکی هزینه هایی که در بیمارستان ها پرداخت نکرده اند را به طور غیر رسمی به پزشکان بپردازند.

وی گفت: تأمین اجتماعی فعالیت خود را بدرستی انجام می دهد اما سیاست اقتصادی دولت ها، همواره بر سازمان تأمین اجتماعی و مردم فشار وارد می کند بدون آنکه هیچ تعهدی در قبال سیاست های اعمال شده به آنان داده باشد.

مصری با بیان اینکه امروز دولت بابت بدهی های گذشته به تأمین اجتماعی پول پرداخت می کند، افزود: نصف جمعیت کشور ما تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند؛ بنابر این هر دستوری که دولت یا مجلس به این سازمان می دهد باید با محاسبه تأمین اعتبار آن باشد تا پول آن از جیب بازنشستگان داده نشود.

وی گفت: متأسفانه برخی اوقات طرح هایی در مجلس مطرح می شود که تحت تأثیر شرایط احساسی اتخاذ شده و در آن چارچوب ساختار تأمین اجتماعی و بار مالی سنگینی که به این سازمان وارد خواهد شد، لحاظ نشده است.

به اعتقاد وی، در دنیا هیچ مجلسی برای سازمان تأمین اجتماعی آن کشور قانون وضع نمی کند؛ مگر آنکه سازمان مربوطه در این خصوص درخواست داده باشد، حال آنکه این کار در ایران به دفعات صورت گرفته است.

مصری ادامه داد: اینکه امروز می گوییم 20 میلیون نفر در کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند، نکته مثبتی نیست و باید این مشکل به صورت ریشه ای حل شود.

مصری در ادامه به قانون بیمه کارگران ساختمانی اشاره کرد وگفت: این قانون هیچ اشکالی نداشت اما بتدریج مسؤولان، آن را خراب کردند؛ به طوری که به مرور زمان و با توجه به فشار پیمانکاران برای پرداخت نکردن حق بیمه کارگران امروز اجرا نمی شود.

وی گفت: دولت، پول تأمین اجتماعی را نخورده است؛ اما هر سالی که پرداخت بدهی به این سازمان به عقب می افتد، بدهی دولت افزایش پیدا می کند و تنها در صورتی که دولت بپذیرد که حاصل سیاست های غلط باعث افزایش بدهی به سازمان تأمین اجتماعی می شود، قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان قابل اجراست.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر دولت به جای سبد کالا به فکر پرداخت بدهی های خود به سازمان تأمین اجتماعی باشد، بیشتر به بازنشستگان ما کمک می شود.

وی افزود: ساختار فعلی تأمین اجتماعی پوسیده است و باید تغییر کند؛ متأسفانه در هر دولتی از این سازمان تحقیق و تفحص می شود اما در پایان اتفاق خاصی رخ نمی دهد؛ چرا که تحقیق و تفحص ها در راستای جنجال های سیاسی انجام می شود.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: