کد خبر: ۲۹۵۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - 2021December 09
شدت این حادثه به حدی بود که بخش جلویی مینی‌بوس مچاله و کمی جلوتر متوقف شد. دختربچه‌ها هر کدام به‌سویی پرتاب شدند و صدای ناله و درخواست کمک‌شان فضا را پر کرد.

شفاآنلاین>سلامت> «امتحان داشتیم و همه بچه‌ها مشغول درس خواندن بودند که ناگهان جلوی مینی‌بوس له شد.» این صحنه هولناک، لحظه‌ای از تصادف سرویس دانش‌آموزان روستایی با یک کامیون در کرمانشاه است؛ حادثه‌ای تلخ که به جان‌باختن 2دختر نوجوان منجر شد و 20دانش‌آموز دیگر را مصدوم و راهی بیمارستان کرد.

به گزارش شفاآنلاین: سرنشینان این مینی‌بوس دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه اول روستاهای اطراف ماهیدشت در استان کرمانشاه بودند که سوار بر مینی‌بوس به سمت مدرسه‌شان می‌رفتند. مینی‌بوس روستا به روستا می‌رفت و دانش‌آموزان را سوار می‌کرد. دختران دانش‌آموز آن روز امتحان داشتند و همه فکر و ذکرشان درگیر درس و امتحان‌شان بود. مینی‌بوس در جاده هلشی به ماهیدشت که مه‌آلود بود به مسیر خود ادامه می‌داد و اغلب دانش‌آموزان مشغول درس خواندن بودند. عقربه‌های ساعت 8:30 صبح را نشان می‌داد که راننده در میان مه غلیظی که جاده را فراگرفته بود، کامیونی را که کمی جلوتر حرکت می‌کرد، ندید و مینی‌بوس با شدت به عقب آن برخورد کرد.

شدت این حادثه به حدی بود که بخش جلویی مینی‌بوس مچاله و کمی جلوتر متوقف شد. دختربچه‌ها هر کدام به‌سویی پرتاب شدند و صدای ناله و درخواست کمک‌شان فضا را پر کرد. هیچ‌کدام از بچه‌ها به‌درستی نمی‌دانست که چه اتفاقی افتاده است، اما در آن شرایط سخت آنهایی که آسیب کمتری دیده بودند، تلاش می‌کردند تا به بقیه کمک کنند. در این بین سرنشینان چند خودروی عبوری که این صحنه را دیدند با اورژانس تماس گرفتند و درخواست کمک کردند. دقایقی از این حادثه دلخراش می‌گذشت که نخستین اورژانس به محل حادثه رسید و عملیات امداد و نجات آغاز شد. در همان بررسی‌های اولیه مشخص شد که 2نفر از دانش‌آموزان به‌دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده‌اند. با وجود این 20نفر از سرنشینان اتوبوس که مصدوم شده بودند به بیمارستان منتقل شدند.


حادثه به روایت مصدومان
نیلوفر، یکی از دانش‌آموزان مصدوم این حادثه است. او در شرایطی که هنوز در شوک تصادف سرویس مدرسه است، می‌گوید: مه غلیظی توی جاده بود و برای همین راه به‌سختی دیده می‌شد. چند روزی است که جاده مدرسه مه‌گرفتگی دارد، اما دیروز از همیشه غلیظ‌تر بود. من روی یکی از صندلی‌های تکی در قسمت عقب نشسته بودم و با دوستانم مشغول صحبت بودم. یک مرتبه مینی‌بوس به کامیونی که جلو بود، زد. نصف مینی‌بوس له شد و بعد از آن را خاطرم نیست. همین که به‌خودم آمدم دیدم چند نفر از بچه‌ها رویم افتاده‌اند و تارا، دوستم زیرصندلی‌ها مانده است. وقتی این لحظات در ذهن نیلوفر تداعی می‌شود، ناخواسته بغضش می‌ترکد و می‌گوید: دوستانم جلوی مینی‌بوس بودند و جان‌شان را از دست دادند. او ادامه می‌دهد: با چند تا از بچه‌ها خودمان را بیرون کشیدیم. حال آنها از من بدتر بود. من صندلی‌های روی تارا را هم کنار زدم و او را بیرون آوردم.

تارا، دختر 14ساله از ناحیه گردن آسیب دیده و درد زیادی را تحمل می‌کند. او درباره حادثه می‌گوید: درست خاطرم نیست، مشغول درس خواندن بودم؛ چون امروز امتحان داشتیم. من ردیف سوم نشسته بودم. اول صبح از روستا راه افتادیم و روستا به روستا می‌رفتیم و بچه‌ها را سوار می‌کردیم که همه باهم به مدرسه برویم. توی جاده بودیم که یک مرتبه همه‌‌چیز سیاه شد، چشمم را که باز کردم، دیدم روی جاده هستم و پدرم کنارم نشسته است.

 یکی دیگر از مصدومان این حادثه دختری به نام ساریناست. او هم روی تخت بیمارستان از درد به‌خودش می‌پیچد. سارینا درباره تصادف سرویس مدرسه می‌گوید: داشتیم درس می‌خواندیم، یک مرتبه مینی‌بوس به‌شدت با کامیون برخورد کرد. من انتهای مینی‌بوس بودم، اما مبینا و عسل، دوستانم که جلو نشسته بودند، جان‌شان را از دست دادند.

آخرین وضعیت مصدومان حادثه
یکی از پزشکان اورژانس بیمارستان آیت‌الله طالقانی کرمانشاه درباره آخرین شرایط مصدومان این حادثه می‌گوید: دقایقی بعد از این حادثه 20نفر از مصدومان به بخش اورژانس بیمارستان منتقل شدند. او ادامه داد: بعد از انجام اقدامات اولیه برای مصدومان، 7نفر از آنها به اتاق عمل جراحی، ارتوپدی و فک و صورت منتقل شدند. 5نفر در اورژانس بستری هستند و 8نفر دیگر که مصدومیت‌شان کمتر بود بعد از مداوا از بیمارستان مرخص شدند و متأسفانه 2دختر دانش‌آموز هم در صحنه تصادف جان خود را از دست دادند.

راننده مینی‌بوس؛ مقصر تصادف
بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که راننده مینی‌بوس در این تصادف مقصر است. کیخسرو دستغیب، رئیس پلیس راه استان کرمانشاه در این‌باره می‌گوید: مینی‌بوس به‌دلیل مه‌گرفتگی و بی‌توجهی راننده و دید کم با قسمت عقب کامیون کمپرسی برخورد کرد و براساس نظر کارشناسان پلیس راه کرمانشاه، مقصر این حادثه راننده مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: