کد خبر: ۲۹۳۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - 2021November 07
ضمن هشدار به افراد تاکید کرد که برای تهیه هر گونه مکمل پس از تجویز پزشک به داروخانه ها مراجعه کنند و از تهیه این اقلام از سایر مراکز از قبیل عطاری و باشگاه ها خودداری کنند.
شفاآنلاین>سلامت>سرپرست واحد نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از کشف مکمل های لاغری قاچاق و غیرمجاز از عطاری های منطقه یک تهران خبر داد.
 به گزارش شفاآنلاین:فهیمه مودودی یاقوتی، سرپرست واحد نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن اعلام این خبر گفت: کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه ضمن بازدید از  عطاری های منطقه یک شهر تهران موفق به کشف و ضبط مکمل های لاغری قاچاق و غیر مجاز شدند.

وی خاطرنشان کرد: اقلام  مذکور در آزمایشگاه کنترل معاونت غذا و دارو مورد آزمایش قرار گرفتند که براساس نتایج آزمایشات تمامی اقلام حاوی آمفتامین یا شیشه بود که در صورت مصرف می تواند آسیب جدی به سلامت افراد وارد کند.

سرپرست واحد نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت ضمن هشدار به هموطنان افزود: این اقلام و مکمل های لاغری با اسامی آلفا اسلیم، بلوبری، ایزی اسلیم، آدیوس و پاپایاشیم عرضه می شدند که متاسفانه تبلیغات گسترده و فریبنده ای درخصوص آنها در فضای مجازی انجام شده است.

به گفته فهیمه مودودی یاقوتی آزمایش و بررسی مکمل های مذکور توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو نشان داد که اقلام و مکمل های لاغری مذکور حاوی آمفتامین، کافئین و فلوکستین هستند.

وی ضمن هشدار به افراد تاکید کرد که برای تهیه هر گونه مکمل پس از تجویز پزشک به داروخانه ها مراجعه کنند و از تهیه این اقلام از سایر مراکز از قبیل عطاری و باشگاه ها خودداری کنند.

مودودی یاقوتی در خاتمه سخنان خود به هموطنان توصیه کرد:  هرگز به تبلیغات فریبنده در فضای مجازی یا شبکه های بیگانه اعتماد نکنید زیرا بیشتر قربانیان از این طریق در دام سودجویان گرفتار شده اند.
برچسب ها: کشف ، مکمل ، لاغر ، آمفتامین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: