شفاآنلاین- سازمان تامین اجتماعی 60 هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد که این بدهی از دولت قبل بر جای مانده است.
![600 هزار میلیارد ریال بدهی به تامین اجتماعی میراثی برای دولت یازدهم](http://img7.irna.ir/1393/13930429/81243354/81243354-5833219.jpg)
به
گزارش
شفاآنلاین، دکتر «سیدتقی نوربخش» مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با اعلام
این موضوع در جمع تشکل های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی، افزود:
مطالبات امروز کارگران از سازمان تامین اجتماعی در راستای منافع و مصالح
این سازمان است، در حالی که در گذشته ای نه چندان دور مطالبات و نگرانی
های مربوط به این سازمان شکل و رنگ دیگری داشت و نشان دهنده نگرانی
کارگران از شرایط این سازمان بود.
وی تصریح کرد: منافع و مصالح
کارگران در سازمان تامین اجتماعی مورد توجه مدیریت این سازمان است و اجازه
هیچ گونه معامله و دخل و تصرف در اموال بیمه شدگان این سازمان را نخواهم
داد.
این مقام تامین اجتماعی گفت: گام های مثبتی برای پرداخت بدهی
سازمان تامین اجتماعی توسط دولت برداشته شده و برخلاف سال های گذشته
تلاش می کنیم که اموال این سازمان دچار دست اندازی نشود، تلاش ما برای
حفظ و حراست از اموال بیمه شدگان تامین اجتماعی است.
مدیر عامل
سازمان تامین اجتماعی افزود: حقوق مستمری بگیران 25 درصد افزایش داشت که
تامین اجتماعی پنج درصد از این افزایش را که مربوط به ماه های فروردین و
اردیبهشت است به مستمری بگیران غیر حداقل بگیر خود بدهکار است و این پنج
درصد را قبل از عیدسعید فطر پرداخت خواهد کرد.
وی اظهار داشت: تامین
اجتماعی برنامه گسترده ای برای درمان این سازمان دارد و یکی از این
برنامه ها رایگان شدن فرانشیز برای مستمری بگیران است.
دکتر
نوربخش تصریح کرد: در طرح تحول سلامت، نیاز به خرید تجهیزات از خارج
بیمارستان برای بیمار کم شده و در گام اول این طرح 100 درصد درمان مستمری
بگیران و بازنشستگان به صورت رایگان انجام شده و قصد تعمیم آن را به سایر
گروه ها را نیز داریم.
وی گفت: با اجرای طرح ارجاع بیماران در
مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی، تلاش می کنیم تا امکانات بیشتری با
سهولت در اختیار بیمه شدگان قرار دهیم و با حذف دفترچه درمان و جایگزین
کردن کارت هوشمند خدمات مطلوب تری را به مخاطبان تامین اجتماعی در سراسر
کشور ارائه کنیم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: کارکنان و
مدیران این سازمان از تمام پتانسیل ها و ظرفیت های سازمان برای ارائه
خدمات به بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان استفاده می کنند و امیدوارم
بتوانیم هر روز بهتر از گذشته عمل کنیم و بخشی از مشکلات مربوط به بیمه
شدگان، را حل کنیم.
اجتمام**7268**1436