کد خبر: ۲۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۰۷ تير ۱۳۹۳ - 2014June 28
شفاآنلاین-مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با اشاره به تشکیل ستادهای ثبت‌نام در ادارات آموزش‌وپرورش و فعالیت بازرسان به منظور نظارت بر روند ثبت‌نام به برخی مشکلات ثبت‌نام از جمله دریافت پول و محدوده جغرافیایی پاسخ داد.

به گزارش شفا آنلاین،سید رحیم میرشاهولد مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش " بازرسی‌ها از مراحل ثبت‌نام و رسیدگی به شکایات مردمی به چه صورت است؟‌" اظهار داشت: همزمان با آغاز ثبت نام دانش آموزان نظارت بر مدارس در دستور کار قرار گرفته است و در تمام استان‌ها بازرسان ادارات کل نظارت و رسیدگی به شکایات موظف به بررسی و بازرسی وضعیت ثبت نام هستند.

** خانواده‌‌ها تخلفات را به ستادهای ثبت نام گزارش کنند

وی تصریح کرد:مدارس دولتی به غیر از هزینه کتاب و بیمه اجازه دریافت وجه از خانواده‌ها را ندارند و مدیرانی که هنگام ثبت‌‌نام از خانواده‌ها تقاضای پول می‌کنند، مرتکب تخلف شده‌اند که خانواده‌ها می‌توانند این تخلفات را به ستادهای ثبت‌نام در مناطق گزارش دهند که توسط بازرسان مربوطه نظارت بر این مدارس انجام می‌شود.

** محدوده جغرافیایی در ثبت‌نام

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش " برخی خانواده‌ها اعلام می‌کنند، مدرسه‌ای که قصد دارند تا فرزندشان را در آنجا ثبت‌نام کنند یک خیابان با آنها فاصله دارد اما زمانی که برای ثبت‌نام مراجعه می‌کنند به آنها گفته می‌شود که خارج از محدوده ثبت نام قرار دارند" افزود: برخی از خیابان‌‌ها حدفاصل دو منطقه آموزش و پرورش قرار دارند که برای ثبت‌‌نام دانش‌آموزان در این مدارس ستادهای ثبت‌نام مناطق با یکدیگر به تفاهم می‌رسند و اگر مدرسه ظرفیت داشته باشد از دانش‌آموزان ثبت نام می‌شود.

همچنین علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش  در پاسخ به این پرسش " ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس تا چه تاریخی ادامه داشته  و بازرسی‌ها از مراحل ثبت‌نام و رسیدگی به شکایات مردمی به چه صورت است؟" اظهار داشت؟ ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان با مراجعه آنها به پایگاه‌های سنجش سلامت از اول خرداد و تکمیل شناسنامه سلامت امکان پذیر است.

وی افزود: ثبت‌نام دانش‌آموزان سایر مقاطع تحصیلی بعد از پایان امتحانات آغاز شد که تا 18 تیر ادامه دارد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درخصوص نظارت بر روند ثبت‌نام مدارس گفت: در تمام مناطق آموزش و پرورش ستادهای ثبت‌نام تشکیل شده است و اولیاء درصورت مشاهده تخلفات از سوی مدارس می‌توانند با ستادهای ثبت‌نام تماس بگیرند و شکایات خود را اعلام کنند.

** فعالیت 19 ستاد ثبت‌نام برای رسیدگی به شکایات ثبت‌نام تهرانی‌ها

همچنین مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش تهران در پاسخ به این پرسش" ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس آغاز شده است و برخی از خانواده‌ها برای ثبت نام در مدارس با مشکلاتی همچون دریافت وجه یا سایر مسائل مواجه می‌شوند، در هنگام بروز مشکل هنگام ثبت‌نام خانواده‌ها به کجا مراجعه کنند؟‌" اظهار داشت: امسال در هر منطقه آموزش و پرورش شهر تهران یک ستاد ثبت نام فعال است.

وی افزود:‌ در آموزش و پرورش شهر تهران 19 ستاد ثبت نام در مناطق و یک ستاد ثبت نام مرکزی داریم که هر روز از ساعت 8 تا 13 آماده پاسخگویی به سوالات مردم و رسیدگی به شکایات احتمالی آنها هستند.

ثقفی بیان کرد:‌تاکنون در مقطع ابتدایی شکایت خاصی را نداشته‌ایم.اما هر خانواده‌ای که هنگام ثبت نام با مشکلی مواجه شد این موضوع قابل پیگیری است یعنی خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به ستادهای ثبت نام در مناطق شکایت خود را مطرح کنند.

وی افزود:‌ شماره تماس ستادهای ثبت نام و آدرس آنها در سایت آموزش و پروررش شهر تهران به آدرس www.tehranedu.ir قابل مشاهده است؛‌ اگر خانواده‌ای به این ستادها مراجعه و شکایت خود را اعلام کرد ظرف مدت 72 ساعت به این شکایت پاسخ داده می‌شود.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این پرسش که بسیاری از مشکلات خانواده‌ها هنگام ثبت نام فرزندانشان دریافت وجه اجباری در مدارس است، گفت: مداس نمونه دولتی، سمپاد و شاهد هنگام ثبت نام اجازه دریافت وجه دارند،‌مدارس هیئت امنایی نیز با شرایطی از جمله اینکه استفاده از کلاس‌های فوق برنامه الزامی نباشد و دریافت مجوز از اداره آموزش و پرورش منطقه بابت برگزاری کلا‌س‌های فوق برنامه، اجازه دریافت شهریه را هنگام ثبت نام دارند.

ثقفی ادامه داد: مدارس دولتی عادی که عمده مدارس ما جزء این گروه هستند اجازه دریافت وجه هنگام ثبت نام را ندارند و بعد از شروع سال تحصیلی و تشکیل انجمن اولیاء و مربیان می‌توانند نسبت به جمع آوری کمک‌‌های مردمی اقدام کنند.

وی با ارائه یک توصیه به خانواده‌ها گفت: اولیاء اگر هنگام ثبت نام با مشکلی مواجه شدند حتما این موضوع را با ارائه مستندات به مراجع ذیربط گزارش دهند تا اگر حقی از آنها تضییع شده است این حق بازگردانده شود.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: