کد خبر: ۲۵۹۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۶ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 07
تحقيقات اوليه نشان مي دهد کشته شدن ۱۵ شهروند اين کشور و نيز ۳۱ حادثه ديگر در زمان منع آمد وشد ناشي از رفتار پليس کنيا بوده است
شفاآنلاين>اجتماعی>سلامت>حوادث>تعدادي از شهروندان کنيا به علت نقض مقررات آمد و شد براي مقابله با ويروس کرونا توسط پليس اين کشور کشته شده اند.

به گزارش شفاآنلاين، از ۲۷ مارس تاکنون، ۱۵ تن از شهروندان کنيا به علت نقض مقررات منع آمد و شد مربوط به مقابله با شيوع ويروس کرونا توسط پليس اين کشور کشته شده اند.

هيات نظارت بر پليس، اين نهاد مستقل از زمان اعمال مقررات منع آمد و شد در مارس گذشته، ۸۷ شکايت از اقدامات پليس کنيا دريافت کرده است.

اين هيات مستقل همچنين اعلام کرده است که تحقيقات اوليه نشان مي دهد کشته شدن ۱۵ شهروند اين  کشور و نيز ۳۱ حادثه ديگر در زمان منع آمد وشد ناشي از رفتار پليس کنيا بوده است.

شکايت شهروندان کنيايي از نيروهاي پليس شامل اقداماتي  نظير اقدام به قتل، تيراندازي، آزار و اذيت، ضرب و شتم، سرقت  و رفتار غيرانساني بوده است.

از سوي ديگر به گزارش منابع خبري، يک مامور پليس به اتهام کشتن يک پسر ۱۳ساله که به هنگام اعمال مقررات منع آمد و شد در بالکن منزل مسکوني ايستاده بود، بازداشت شده است.

اين گزارش همچنين حاکيست که اهالي برخي مناطق "نايروبي" پايتخت کنيا در اعتراض به رفتار ناشايست پليس با شهروندان تظاهرات اعتراض آميز برگزار کردند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: