کد خبر: ۲۵۷۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 18
اکثر اين زندانيان شرايط و امکانات مساعدي ندارند و حتي در برخي از آنها کمبود شديد مواد غذايي گزارش شده است
 شفاآنلاین>سلامت>زندان‌ها در کشورهاي آمريکاي لاتين طي دوران کرونا شرايط مساعدي نداشته‌اند و عدم رسيدگي مي‌تواند منجر به بروز فاجعه در اين مکان‌ها شود. کارشناسان نسبت به تبديل شدن زندان‌هاي آمريکاي لاتين به کانون‌ جديد شيوع کرونا هشدار داده‌اند.

به گزارش شفاآنلاین، بيشتر زندان‌ها در منطقه آمريکاي لاتين شلوغ و با کمبود بودجه لازم براي رسيدگي به زندانيان روبرو بوده هستند. به دنبال شيوع کرونا نگراني‌ها از وضعيت اين زندان‌ها افزايش يافته و زندانيان براي جلوگيري از ابتلا به اين ويروس بارها شورش کرده‌اند.

اواخر آوريل (اوايل ارديبهشت) ۹ نفر طي شورش در زنداني در پايتخت پرو کشته و ده‌ها نفر زخمي شدند. اين شورش به دنبال مرگ دو زنداني به دليل ابتلا به کرونا رخ داد و زندانيان به شدت نگران شيوع کرونا بودند.

چند روز بعد شورشي مشابه در زنداني در شهر مانائوس برزيل رخ داد. اين زندانيان نيز نگران شيوع کرونا در اين زندان بودند.

در مکزيک نيز نگراني جدي ميان زندانيان ايجاد شده است. زندانيان زندان‌هاي مکزيک ضمن شورش براي اتخاذ تدابير بهداشتي، با هرگونه محدوديت از جمله ممنوعيت ديدار با وابستگان مخالفت کردند.

مقامات کلمبيا نيز اخيرا دو اقدام براي شورش در زندان هاي اين کشور از ترس شيوع کرونا را خنثي کردند که در يکي از آنها دست کم ۲۳ نفر کشته شدند. همچنين زندانيان در آرژانتين از مسئولان اين کشور خواسته‌اند تدابير جدي براي جلوگيري از شيوع کرونا اتخاذ کنند.

اکثر اين زندانيان شرايط و امکانات مساعدي ندارند و حتي در برخي از آنها کمبود شديد مواد غذايي گزارش شده است.

تامارا تارسيوک معاون رئيس امور قاره آمريکا در ديده‌بان حقوق بشر گفت: در زندان‌هاي ونزوئلا نيز همانند مناطق مختلف اين کشور گرسنگي افراد گزارش شده است. موضوع عدم توزيع کافي غذا نيست بلکه مسئله عدم توزيع غذا است.

 مشکل ديگر در اين زندان‌ها اعمال قرنطينه آنهاست و اين شرايط را براي خانواده‌هاي زندانيان سخت کرده است.

الکساندره سالس يک وکيل در ايالت سئارا برزيل در اين رابطه گفت: موضوع شيوع کرونا و ترس و نگراني‌ها از آن، زندان‌ها را به بشکه باروت تبديل کرده است.

وي گفت: قبل از شيوع کرونا زندان‌ها در برزيل شرايط خوبي نداشت. با شيوع کرونا در جهان و نگراني از همه‌گيري در زندان‌ها اوضاع وخيم تر شده است.

نلسون زنداني در يکي از زندان‌هاي کلمبيا در اين زمينه گفت: همه ما نگران مبتلا شدن به کرونا هستيم. همگي در زنجيره مرگ قرار داريم. کسي به داد ما برسد.

برخي کارشناسان به دولت دها در آمريکاي لاتين توصيه کرده‌اند به دنبال آزاد کردن موقت برخي از زندانيان با وضعيت جسماني نامناسب و کم خطرتر باشند. گزارش شده است که ۳۷ درصد از زندانيان در زندان‌هاي آمريکاي لاتين و حوزه کارائيب تاکنون از سوي دادگاه با حکم محکوميت روبرو نشده‌اند.گاردين
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: