کد خبر: ۲۵۷۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 18
سياستمدار آلماني:
چين در آينده بزرگترين رقيب اروپا در عرصه‌هاي اقتصادي و سياسي خواهد بود که به دنبال گسترش قدرت و نفوذ خود در جهان و گرفتن جاي ايالات متحده است
شفاآنلاین>سلامت>يک سياستمدار برجسته آلماني هشدار داد چيني‌ها در اوضاع همه‌گيري کرونا در حال خريد شرکت‌هاي بحران‌زده اروپايي هستند.

به گزارش شفاآنلاین،مانفرد وبر رهبر فراکسيون حزب مردم اروپا در پارلمان اروپا امروز (يکشنبه) در گفت‌وگویی اعلام کرد، با طرح ممنوعيت يک ساله سرمايه‌گذاري شرکت‌هاي چيني در اروپا موافق است.

به گفته وي، اين شرکت‌ها که از حمايت دولت چين سود مي‌برند مي‌کوشند شرکت‌هاي اروپايي درگير بحران کرونا را به زيرقيمت خريداري کنند.

وبر افزود: ما بايد به طور قانوني تجارت چيني ها در اروپا را به مدت يک سال و تا پايان بحران کرونا ممنوع و فرصت فروش براي شرکت هاي اروپايي را فراهم کرده تا از اين طريق از خودمان محافظت کنيم.

رهبر فراکسيون «حزب مردم اروپا» در پارلمان اروپا تاکيد کرد، چين در آينده بزرگترين رقيب اروپا در عرصه‌هاي اقتصادي و سياسي خواهد بود که به دنبال گسترش قدرت و نفوذ خود در جهان و گرفتن جاي ايالات متحده است.

اعضاي دولت آلمان يک ماه پيش براي وضع قوانيني در محافظت از شرکت‌هاي داخلي در مقابل تصاحب ناخواسته توسط سرمايه‌گذاران کشورهاي غيراروپايي به توافق رسيدند.

مقام‌هاي آلمان تصاحب شرکت روباتيک باواريايي توسط چيني‌ها در سال ۲۰۱۶ ميلادي را يک زنگ خطر مي‌دانند که به آنها درباره لزوم حافظت از بخش‌هاي استراتژيک اقتصاد خود هشدار مي‌دهد.ولت آم زونتاگ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: