کد خبر: ۲۵۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۷ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 17
کشورهاي بزرگتري همچون کامرون، آفريقاي جنوبي و الجزاير، بيشتر با ريسک بيماري مواجه‌اند در حالي که نيجريه بيشترين آمار مبتلايان را خواهد داشت
شفاآنلاین>سلامت>سازمان جهاني بهداشت در تازه‌ترين پيش‌بيني خود اعلام کرد، يک چهارم جمعيت يک ميليارد نفري آفريقا به ويروس کرونا مبتلا مي‌شوند اما شمار تلفات اين قاره نسبت به اروپا و آمريکا کمتر خواهد بود.

به گزارش شفاآنلاین، سازمان جهاني بهداشت در برآورد خود اشاره کرده که تقريبا يک چهارم از جمعيت يک ميليارد نفري ۴۷ کشور آفريقا در سال آتي به کرونا مبتلا خواهند شد اما به دليل جمعيت جوان‌تر آفريقا و سبک زندگي، آمار شديد ابتلا و تلفات آنها کمتر از قاره‌هاي اروپا و آمريکا خواهد بود.

الگوي دفتر منطقه‌اي سازمان جهاني بهداشت در آفريقا که در مجله پزشکي بي‌ام‌جي منتشر شده، پيش‌بيني کرده است، نرخ پايين‌تر سرايت بيماري و سرعت شيوع آن در آفريقا کمتر از ساير نقاط جهان بوده که مي‌تواند به مرگ ۱۹۰ هزار نفر منجر شود.

با اين حال نويسندگان اين تحقيق هشدار مي‌دهند که افزايش پذيرش بيماران در بيمارستان‌ها ، نيازهاي مراقبتي و «تاثير بسزاي» آن در ديگر خدمات بهداشتي مانند واکسيناسيون و زايمان، سبب اختلال در خدمات درماني در طولاني‌مدت خواهد شد.

اين تحقيق همچنين نشان داد که احتمالا بيماري کوويد-۱۹ تا حتي چند سال در آفريقا باقي خواهد ماند.

گزارش کميسيون اقتصادي سازمان ملل براي منطقه آفريقا در اواسط ماه آوريل (فروردين) پيش‌بيني کرده بود که تعداد مبتلايان تلفات ناشي از کرونا در آفريقا به مراتب بالاتر باشد و ۱.۲ ميليارد نفر را مبتلا کرده و جان ۳.۳ ميليون نفر را بگيرد. 

 اما اين مدل‌ها قابل قياس نيستند زيرا در الگوي جديد، از داده هاي منطقه‌اي آفريقا در سازمان جهاني بهداشت استفاده مي‌کند که شامل گروه کوچکتري از کشورهاست و جيبوتي، مصر، ليبي، مراکش، سومالي، سودان يا تونس را در بر نمي‌گيرد.

اين تحقيق نشان داد کشورهاي کوچکتري همچون موريس، آسيب‌پذيرتر خواهند بود و کشورهايي مانند نيجر، موريتاني و چاد که جمعيت پراکنده‌تري دارند کمتر آسيب‌پذيرند.

کشورهاي بزرگتري همچون کامرون، آفريقاي جنوبي و الجزاير، بيشتر با ريسک بيماري مواجه‌اند در حالي که نيجريه بيشترين آمار مبتلايان را خواهد داشت.گاردين
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: