کد خبر: ۲۵۶۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۳ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 05
هانس کريستيان روسله
بسیاری از اسپانیایی ها از دولت خود ناراضی هستند. شب شنبه مردم سراسر کشور برای اعتراض به کمبود کیت های آزمایش و ماسک از پشت پنجره های خود با زدن به قابلمه و تابه سر و صدا کردند
شفاآنلاین>سلامت>1.بالاخره به اسپانیایی ها اجازه داده شد بعد از هفت هفته از خانه های خود خارج شوند: افراد بالای 14 سال هم اکنون مجاز هستند روزانه دو بار از 6 تا 10 صبح و از 8 تا 11 شب پیاده روی و ورزش کنند. زمان بین 10 صبح تا 12 ظهر و 7 تا 8 شب مختص افرادی است که بیشتر از دیگران در معرض خطر هستند. برای اکثر اسپانیایی های بالای هفتاد سال، این اولین بار است که از اواسط ماه مارس از خانه خود خارج می شوند.

2. در مادرید، ساکنان هیچ فرصت و امکانی برای سرپیچی از این قوانین ندارند. شهردار محافظه کار این شهر به شهروندان اعتماد نداشته و همه پارک ها را بسته نگه می دارد. پلیس نیز روز شنبه دوندگان و دوچرخه سواران را از اطراف رودخانه مانزانا و در منطقه بزرگ سبز کاسا دل کامپو متفرق کرد.

3. اما در بارسلونا، شورای شهر نیمی از پارک ها و باغ ها را بازگشایی کرده و همچنین چندین خیابان بزرگ به مناطق عابر پیاده تبدیل شده اند تا مردم بهتر بتوانند فاصله های ضروری را حفظ کنند.

4. بسیاری از اسپانیایی ها از دولت خود ناراضی هستند. شب شنبه مردم سراسر کشور برای اعتراض به کمبود کیت های آزمایش و ماسک از پشت پنجره های خود  با زدن به قابلمه و تابه سر و صدا کردند. برخی ائتلاف چپ به ریاست نخست وزیر پدرو سانچز را متهم می کنند که کشور را به یک دیکتاتوری سوسیالیستی مانند ونزوئلا تبدیل کرده است.

5. جدیدترین آمار منتشر شده عاملی برای امید و خوش بینی ارائه می دهد: از روز شنبه فقط 164 نفر بر اثر عفونت جان خود را از دست داده اند. 

همچنین "فاز صفر" برنامه چهار مرحله ای که قرار است تا پایان ماه ژوئن کشور را به سمت "حالت عادی جدید" سوق دهد، از دوشنبه آغاز می شود. با این حال، کاهش شدت محدودیت ها به این معنی نیست که وضعیت اضطراری به زودی پایان خواهد یافت.
فرانکفورتر آلگماينه سايتونگ -آلمان-

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: