کد خبر: ۲۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 15
شفاآنلاین-وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره خبر احضار نماینده این وزارتخانه در پرونده شکایت از وزیر سابق نفت به دلیل تولید بنزین سمی و آلوده گفت: اطلاعی از این دعوت ندارم اما اگر دعوتی صورت گیرد با کمال میل حضور می یابیم.
به گزارش شفاآنلاین، ˈسید حسن هاشمی ˈ در حاشیه برنامه خیران برای کمک به احداث مرکز تحقیقات مغز و اعصاب در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که یکی از وکلای شاکی در پرونده شکایت از وزیر سابق نفت اعلام کرده شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت، نماینده وزارت بهداشت را برای اظهار نظر در خصوص بنزین تولید پتروشیمی در دولت گذشته احضار کرده و آیا این احضاریه به وزارت بهداشت رسیده است یا خیر این مطلب را بیان کرد.

وی افزود: اطلاعی از این دعوت ندارم اما اگر دعوتی صورت گیرد با کمال میل حضور می یابیم البته من کارشناس این بخش نیستم و کارشناسانی هستند که اظهار نظر خواهند کرد و امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.



** حمایت دولت از پروژه مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب ایران

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در ادامه در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه وزارت بهداشت برای توسعه پروژه هایی مانند پروژه مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب ایران چه کمک های می تواند بکند؟ گفت: پرفسور سمیعی پروژه بسیار عظیم و بزرگی را دنبال می کند که بهره برداری از آن می تواند یکی از افتخارات علمی کشور باشد و این مجموعه موجب ارتقا دانش پزشکی در کشور و منطقه خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه کشور ما به وجود پرفسور سمیعی افتخار می کند، افزود: سیاستگذاری، بهره برداری و ایجاد این مکان که علاقه مندان به رشته بیماری های علوم مغز و اعصاب بتوانند در این مرکز حضور یابند، جزء اختیارات دولت و وزارت بهداشت است و دولت آمادگی خود را برای حمایت از این پروژه عظیم اعلام می کند.



** سیاست های جدید حمایت از خیرین سلامت بزودی اعلام می شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در خصوص مشوق های این وزارتخانه برای حمایت از خیرین سلامت گفت: برای خیرین سلامت در قانون جدید در زمینه مالیات مشوق هایی پیش بینی شده است اما چون هنوز مصوب نشده نمی توانم این مشوق ها را اعلام کنم.

هاشمی افزود: خیرینی که سرمایه خود را در حوزه سلامت هزینه کنند مشمول مالیات نمی شوند و اگر برای ساخت پروژه هایی در حوزه بهداشت و سلامت سرمایه گذاری کنند، بسته به اینکه جزء اولویت های این وزارتخانه باشد یا خیر، از تسهیلات بانکی بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت علاقه مند است تا خیرین در حوزه بهداشت و سلامت پیش قدم باشد، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان قرار است آقای ایازی (قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت های مردمی) سیاست های جدید وزارت بهداشت را در زمینه تشویق خیرین به امر سلامت و رفع مشکلات نیازمندان اعلام می کند.



** واقعی شدن تعرفه های پزشکی تا یکسال آینده

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص واقعی بودن تعرفه های پزشکی و دریافت مبالغ هنگفت از بیماران توسط پزشکان گفت: باید زیر ساخت ها در این زمینه اصلاح شود و بنای دولت این است ارایه خدمات را در مراکز تحت مدیریت خود به نحوی ارتقا دهد تا با بخشی از مراکز خصوصی قابل رقابت باشد.

قاضی زاده هاشمی افزود: اشکالی از گذشته متوجه دولت است و ادامه دارد و این مستمسکی شده برای برخی از رفتارهایی که خوشایند نیستند و آن عدم واقعی کردن تعرفه هاست.

وی گفت: ظرف یکسال آینده به سمت واقعی شدن تعرفه ها پیش خواهیم رفت و هم اکنون در بخش دولتی گام های اولیه را برداشته ایم و فکر می کنم اگر برنامه های دولت در زمینه های خارجی و داخلی پیش برود، به تدریج شاهد رفع مشکلات حوزه سلامت خواهیم بود.
برچسب ها: وزیربهداشت ، بنزین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: