کد خبر: ۲۴۸۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 20
هر واحد خون نیاز ۳ بیمار را به خون و انواع فرآورده‌های خونی برطرف می‌کند و سالیانه ۱۵ هزار بیمار با اهدای خون افراد خیّر و نوع‌دوست نیازشان برطرف می‌شود
شفاآنلاین>سلامت>معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون گفت: در حال حاضر هیچ کمبودی در انواع گروه‌های خونی وجود ندارد و روزانه ۶ هزار نفر خونشان را اهدا می‌کنند.

به گزارش شفاآنلاین، عباس صداقت معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون کشور، با اشاره به آخرین وضعیت میزان ذخایر گروه‌های خونی و فرآورده‌های خون در کشور اظهار کرد: همه ساله با تغییر فصل، به دلیل کاهش میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون دچار کمبود می‌شویم، اما امسال به دلیل برودت هوا و ایجاد محدودیت‌های تردد به دلیل افزایش ذرات معلق میزان مراجعه مردم جهت اهدای خون کاهش پیدا کرد، اما خوشبختانه در حال حاضر هیچ کمبودی در سراسر کشور در تمام گروه‌های خونی وجود ندارد.

معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون کشور ادامه داد: به دلیل استقبال بالای مردم نوع‌دوست، طی ۳ هفته گذشته ذخایر خونی ترمیم پیدا کرده است و ما توانسته‌ایم ذخایر خون و فرآورده‌های خونی را مدیریت کنیم.

او ادامه داد: در حال حاضر ۷.۶ درصد نیاز روزانه مراکز درمانی و بیماران در سراسر کشور را قادر به پاسخگویی هستیم و با انجام اقدامات خوب، شبکه ملی خون‌رسانی راه‌اندازی شده است و همه استان‌ها موظفند که خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز را بر اساس برنامه مدون تأمین کنند و شبکه ملی خونرسانی به استان‌هایی که عمل‌های جراحی سنگین در آن مراکز انجام می‌شود خون و فرآروده‌های خونی را برای بیماران تأمین کند.

صداقت بیان کرد: خوشبختانه شبکه ملی خونرسانی به خوبی نیاز مراکز درمانی و بیمارستان‌ها را از نظر خون و فرآورده‌های خونی تأمین کرده است و طی سالیان گذشته بیش از ۹۵ درصد نیاز بیمارستان‌ها و بیماران به گروه‌های خونی و فرآورده‌های آن را برطرف کرده‌ایم.

او گفت: شبکه ملی خونرسانی به مراکزی که عملاً جراحی اورژانسی و الکتیو انجام می‌دهند خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیماران را می‌رساند.

معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون کشور یادآوری کرد: شاخص اهدای خون روزانه در حدود ۲۵.۶ به ازای هر ۱۰۰۰ نفر است و روزانه ۶ هزار نفر در سراسر کشور اقدام به اهدای خون می‌کنند.

صداقت اضافه کرد: هر واحد خون نیاز ۳ بیمار را به خون و انواع فرآورده‌های خونی برطرف می‌کند و سالیانه ۱۵ هزار بیمار با اهدای خون افراد خیّر و نوع‌دوست نیازشان برطرف می‌شود.

صداقت گفت: خون یک ماده بیولوژی است و پلاکت یا پلاسما عمر بیشتر از ۳ روز ندارند و به همین دلیل ما باید ذخایر خونی را به خوبی مدیریت کنیم.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: