کد خبر: ۲۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 11
شفاآنلاين- مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران گفت : مجموعه بیمارستانی از تزریق خون به بیماران و فرآیند آن در بیمارستان 22 میلیارد تومان در سال درآمد دارد که بخشی از آن به کارکنان بیمارستانی می رسد ولی هیچ کارانه ای از بابت آن به کارکنان انتقال خون اختصاص نمی یابد.

به گزارش شفاآنلاين، ˈعلی اکبر پورفتح اله ˈ این مطلب را در اولین همایش هم اندیشی ذیحسابان انتقال خون کشور بیان کرد.

وی ادامه داد، این در حالی است که کارکنان سازمان انتقال خون برای فعالیت های خود فرآیند پیچیده ای را از دریافت و آماده سازی خون تا ارسال آن به بیمارستان انجام می دهند.

نامبرده اظهار داشت : یکی از مسایلی که در کارکنان انتقال خون حس تبعیض و نارضایتی ایجاد می کند، دریافت نکردن کارانه در قبال خدمات است.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران تاکید کرد، ذیحسابان مسوول تسهیل تامین خون و فرآورده ها به حساب می آیند و در این زمینه خود را باید جوابگوی نیازهای مردم بدانند.

وی افزود: چنین احساس مسوولیت سازمانی در نهایت منجر به رضایت مردم و بهبود ارتباط دولت و مردم می شود و این احساس خرسندی به شادابی ذهنی و نشاط جامعه می انجامد.

نامبرده توجه ویژه به مشکلات کارکنان و ایجاد عدالت در ضرایب حقوقی زیر مجموعه های وزارت بهداشت و سازمان انتقال خون را از مهم ترین امور دانست.

پورفتح اله تصریح کرد: استقرار نظام سلامت منجر به افزایش مراجعات بیمارستانی خواهد شد و طبیعی است که کار انتقال خون نیز زیادتر می شود اما قبل از اینکه این فرآیند منجر به تبعیض بیشتر شود باید برای اصلاح نظام دریافت حقوق و دستمزد کارکنان انتقا ل خون فکری شود.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: اگر فوق العاده خاص و حق جذب تامین شود این مشکل تا حد زیادی رفع خواهد شد.

ˈعلی طالبیانˈ معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون ایران نیز در این همایش ضمن اهمیت وجود نظارت و نگاهی متفاوت از سوی دستگاه های ناظر بر فرآیند کاری و مالی انتقال خون گفت: در سازمان انتقال خون وظیفه و ماموریت تامین خون سالم ، کافی و با کیفیت عالی است.

وی افزود:در این فرآیند اهدا کنندگان منابع ما و بیماران مشتریان ما به حساب می آیند که تامین منابع مالی برای ایجاد رضایت در این دو قشر مخاطب سازمان بسیار مهم است.

طالبیان اظهار داشت : سالانه 15 میلیون یورو صرفه جویی ارزی از تولید داروهایی مشتق از پلاسما داشته ایم و این در واقع درآمدی است که نه به ما بازگشت می کرد و نه جایی محاسبه می شد اما تلاش شده است تا این درآمد در منابع ما دیده شود.

وی ، خدمات اورژانس و توریسم درمانی را بخش دیگری از خدمات سازمان انتقال خون به خاطر تامین خون مورد نیاز این بیماران دانست و افزود: امیدواریم از بودجه اورژانس و توریسم درمانی سهمی به انتقال خون تعلق گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: