کد خبر: ۲۴۴۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 19
علت پوسته پوسته شدن می‌تواند عدم تعادل هورمونی، عکس العمل آلرژیک، پسوزیازیس، درماتیت سبورئیک و بیماری‌های دیگر باشد
شفاآنلاین>سلامت>بسیاری از بیماری‌های پنهان را می‌توان از تغییرات ظاهری در سایر اندام‌ها تشخیص داد و مشکلات پوستی یکی از اصلی‌ترین این نشانه‌ها است.

به گزارش شفاآنلاین، در بسیاری از موارد بیماری ها توسط علائم ظاهریشان قابل شناسایی هستند و مشکلات پوستی یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های تشخیص بیماری‌ها در افراد  مختلف است.

تعریق بیش از حد
 از این رو آگاهی از تاثیراتی که بیماری‌ها بر روی پوست و ظاهر  افراد می‌گذارند در تشخیص آنها بسیار مهم خواهد بود، زیرا در برخی موارد این بیماری ها، حداقل در مراحل ابتدایی، خود را با تاثیرات مخربی که بر روی پوست بدن می‌گذارند نشان می‌دهند. در ادامه‌ی این مطلب به برخی مشکلات پوستی که می تواند نشانه‌ یک بیماری داخلی خطرناک باشد و باید آن‌ها را جدی بگیرید،می پردازیم.

اگر در مکانی قرار دارید که دارای تهویه مناسب بوده و دمای هوای محیط نیز خوب است و همچنان شما عرق می‌کنید باید بدانید که این موضوع از مشکلی بزرگ نشأت می‌گیرد. علت عرق کردن بیش از حد می‌تواند سمی شدن گواتر یا بیماری گریوز باشد، بیماری که تیروئید را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در نتیجه پوست<Skin> ضخیم‌تر شده و همواره سوزش دارد.

پوسته پوسته شدن
علت پوسته پوسته شدن می‌تواند عدم تعادل هورمونی، عکس العمل آلرژیک، پسوزیازیس، درماتیت سبورئیک و بیماری‌های دیگر باشد. اگر پوسته پوسته شدن شدید بوده و با نشانه‌های دیگری همراه باشد آن را جدی بگیرید، زیرا ممکن است از یک بیماری خطرناک خبر دهد.

کهیر‌های پوستی
ظاهر شدن کهیر به صورت ناگهانی روی پوست خبر از مشکلی درونی می‌دهد. این کهیر ممکن است نشانه‌ی حساسیت به یک غذای خاص، مواد شیمیایی، دارو‌ها یا حتی نشانه‌ی یک بیماری مسری مانند آبله مرغان باشد. در هر صورت باید در این گونه موارد به پزشک مراجعه نمایید، زیرا این چنین نشانه‌های می‌تواند خبر از ابتلا به سندروم استیونز- جانسون یا سندروم لیل باشد. آبله مرغان نیز در بزرگسالی مشکلات زیادی را برای افراد در پی خواهد داشت.


خال و زائده‌های گوشتی سیاه متعدد روی بدن
دلایل زیادی برای ظاهر شدن خال‌های سیاه روی بدن وجود دارد که یکی از آن‌ها مسائل ارثی است. اگر والدین نشانه‌های بزرگی هنگام تولد روی قسمتی از بدن خود داشته باشند ممکن است شما هم آن‌ها را داشته باشید. دلیل دیگر می‌تواند قرار گرفتن بیش از حد در برابر اشعه ماوراء بنفش یا عدم تعادل هورمونی باشد. در بسیاری از موارد خال‌ها بی خطر هستند، اما اگر تعداد آن‌ها به یکباره و به شدت افزایش یافت، یا دردناک بوده و یا رنگ و اندازه‌ی آن‌ها دائماً تغییر می‌کرد بهتر است سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

آکنه، جوش‌های سیرسیاه و جوش‌های زیرپوستی
دلایل زیادی برای ایجاد آکنه روی پوست وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به چرب بودن بیش از حد پوست، که منجر به ایجاد جوش‌های روی صورت می‌شود، عدم تعادل هورمونی یا مشکلات مربوط به هاضمه اشاره نمود. اما اکنه همیشه نشانه‌ یک بیماری دیگر است و باید همواره از پوست صورت خود به خوبی مراقیت کنید.

لکه‌های تیره روی پوست
لکه‌های سیاهی که ناگهان روی پوست ظاهر می‌شوند می‌توانند نشان دهنده نقص در عملکرد غده آدرنال و یا بیماری اَدیسون باشند. افرادی که از این مشکلات رنج می‌برند معمولا درد عضلانی و مفصلی داشته و اشتهایشان به غذا را به شدت از دست می‌دهند. قند خون و فشار خون نیز در این افراد بسیار پایین است. تمامی این نشانه‌ها می‌توانند خبر از یک اتفاق ناگوار در درون بدن شما بدهند پس آن‌ها را جدی بگیرید.

سفید شدن قسمت‌های وسیعی از پوست
بیماری که در آن قسمتی از پوست بدن رنگدانه‌های خود را از دست می‌دهد پیسی نامیده می‌شود. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که ملانوسیت‌های سلولی توسط سیستم ایمنی بدن از بین می‌روند که این موضوع به سفید شدن قسمتی از پوست منجر می‌شود، زیرا سلول‌ها دیگر رنگدانه تولید نمی‌کنند. پیسی می‌تواند نتیجه‌ی عملکرد نامناسب غده آدرنال باشد.

ورم‌های پوستی
اگر هر روز پوستتان دچار تورم می‌شود بهتر است به یک متخصص غدد داخلی مراجعه نمایید، زیرا این موضوع می‌تواند نشانه‌ی بیماری کم کاری غده تیروئید باشد. در واقع در چنین موارد غده‌ی تیروئید مقدار کافی هورمون تولید نمی‌کند. از دیگر نشانه‌های کم کاری تیروئید می‌توان به خشکی پوست، تورم پوست دست و صورت، ریزش مو، شکنندگی ناخن‌ها و افزایش وزن اشاره کرد.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: