کد خبر: ۲۴۴۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 17
اولین وزیری بودم که از سوی جمهوری اسلامی ایران به اجلاس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی دعوت شدم و این نشان دهنده روابط نزدیک دو کشور است. لبنان هیچ‌گاه کمک‌های ایران به خود را که پس از انقلاب اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی (ره) انجام شده است، فراموش نمی‌کند. همین کمک‌ها باعث شد بتوانیم اسرائیل را از لبنان بیرون کنیم
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت لبنان گفت: ایران را یک مرجع بین المللی برای واردات دارو به لبنان می‌دانیم و در این سفر نیز با شرکت‌های تولیدی داروی ایرانی برای گسترش همکاری‌های دارویی نشست‌های مشترکی برگزار کردیم.

به گزارش  شفا آنلاین:به نقل از وزارت بهداشت، جمیل جباک در دیدار با سعید نمکی وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران در حاشیه شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی افزود: ۱۵ قلم داروی ایرانی در لبنان برای عرضه، ثبت شده است.‌ از ابتدای مسئولیتم سند استفاده از داروهای ایرانی> را در لبنان امضا کرده‌ایم.

وزیر بهداشت لبنان بیان کرد: اولین وزیری بودم که از سوی جمهوری اسلامی ایران به اجلاس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی دعوت شدم و این نشان دهنده روابط نزدیک دو کشور است. لبنان هیچ‌گاه کمک‌های ایران به خود را که پس از انقلاب اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی (ره) انجام شده است، فراموش نمی‌کند. همین کمک‌ها باعث شد بتوانیم اسرائیل را از لبنان بیرون کنیم.


وی ادامه داد: تعداد زیادی از دانشجویان لبنانی در ایران در رشته‌های مختلف از جمله رشته‌های تخصصی تحصیل می‌کنند که این دانشجویان نیروهایی خواهند بود که در آینده لبنان را یاری می‌کنند. همان‌طور که در سفر قبلم به ایران گفتم از تقویت و توسعه روابط و همکاری‌های مشترک دو کشور کاملاً حمایت می‌کنیم.

جمیل جباک افزود: ما این روابط و ملاقات‌ها را پیگیری می‌کنیم تا به بالاترین سطح خود برسد، زیرا معتقدیم قدرت ما در لبنان و حزب الله در امتداد قدرت ایران قرار دارد. من به عنوان وزیر بهداشت لبنان همه راه‌ها را برای توانمندتر شدن کشورم جست‌وجو می‌کنم و اعتقاد دارم حمایت ایران از ما به قدرت ما می‌افزاید.

وی ضمن دعوت از وزیر بهداشت کشورمان برای سفر به لبنان گفت: انتظار داریم همان‌طور که ما ایران را کشور خود می‌دانیم شما هم لبنان را مانند کشور خودتان بدانید.
شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی به میزبانی ایران و به ریاست وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران در تهران در حال برگزاری است. این اجلاس پنجشنبه به کار خود خاتمه می‌دهد
.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: