کد خبر: ۲۱۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۷ - 2018December 29
مسئولان آگاه باشند سرطان ،سرما خوردگی نیست که در تجویز دارو به پزشک فشار وارد کنیم که از داروی ایرانی استفاده کند
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه برخورد سیاسی و مصلحتی با بیماران سرطانی مطلقا ممنوع است،گفت: مسئولان آگاه باشند بیماری سرطان،سرما خوردگی نیست که در تجویز دارو تنها ایرانی بودن دارو ملاک قرار بگیرد.

به گزارش شفا آنلاین، رسول خضری درباره  وضعیت خدمات رسانی  دارویی به  بیماران سرطانی در کشور،گفت: مسئولان آگاه باشندکه بیماری سرطان، سرما خوردگی نیست که هر داروی برای درمان بیماران تجویز شود و ما وظیفه داریم برای درمان بیماران با کیفیت  ترین داروهای ممکن در عرصه بین الملل  را برای درمان بیماران سرطانی در نظر بگیرم و نباید تنها به بهانه داخلی بودن دارو از پزشک معالج  بخواهیم داروهای  ایرانی را برای درمان بیماری سرطان تجویزکند.

 تکنولوژی  تولید داروهای سرطانی ایرانی پایین تر از کشورهای  پیشرفته  در  تولید دارو
 نماینده مردم سردشت وپیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با  بیان اینکه  تکنولوژی ساخت داروهای  بیماران سرطانی به نسبت کشورهای پیشرفته در تولید داروهای بیماران سرطانی پایین تراست تصریح کرد: هزینه تحقیق و توسعه برای حوزه داروسازی بسیاربالا است اما دولت هرساله کمترین بودجه رابه این بخش اختصاص می‌دهد.

اثر درمانی داروهای شیمی درمانی ایرانی به نسبت خارجی کمتر است
خضری افزود: تکنولوژی تولید داروهای سرطانی(Cancer Drugs) در کشور در سطوح ممتازی نسبت به کشورهای پیشرفته در  تولید دارو  در عرصه بین الملل قرار ندارد بنابراین  مشخص  است که اثردرمانی داروهای شیمی درمانی ایرانی به نسبت خارجی کمتر است البته ما نمی‌گویم داروهای ایرانی بی کیفیت هستند اما در قیاس با کشورهای پیشرفته در تولید داروهای بیماران سرطانی، مشخص است که داروهای ایرانی در زمینه درمان سرطان،کیفیت پایین تری دارند.

تخصیص ارز برای درمان بیماران سرطانی واجب است
 وی ادامه داد: در حوزه درمان بیماران سرطانی نباید با جان مردم شوخی کنیم و از همین روباید بهترین دارو  برای درمان بیماران سرطانی تجویز شود واین در حالی است که تخصیص ارز برای درمان بیماران سرطانی و خاص واجب است.

تخصیص ارز برای درمان بیماران سرطانی و خاص از نماز شب واجب تر است
 نماینده مردم در مجلس دهم افزود: زمانی که داروی شیمی درمانی خارجی برتر از داخلی از  نظر کیفیت  است، نباید با برخوردهای سیاسی ومصلحتی، پزشکان معالج را مجبورکنیم که داروهای شیمی درمانی(Chemotherapy) ایرانی را جایگزین داروهای خارجی بکنند.

مسئولان آگاه باشند سرطان، سرماخوردگی  نیست
عضو کمیسیون اجتماعی  مجلس با بیان اینکه برخورد سیاسی و مصلحتی با بیماران سرطانی مطلقا ممنوع است یادآورشد: مسئولان آگاه باشند سرطان ،سرما خوردگی نیست که در تجویز دارو  به پزشک فشار وارد کنیم که از داروی ایرانی استفاده کند و باید دست پزشک در تجویز دارو بر مبنای شرایط بیمار باز باشد بنابراین خساست بخرج دادن برای ارائه خدمات دارویی به بیماران سرطانی به هیچ وجه منطقی نیست زیرا ما باید تمام توانمان را برای درمان بیماران بکارببریم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: