کد خبر: ۲۴۳۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 10
افراد دارای سلامت روان به بهداشت فردی، آراستگی، تغذیه، ورزش، روابط دوستی مسالمت آمیز، مدیریت بحران،حل مساله، تحصیل، داشتن شغل و کسب درآمد درست اهمیت می هند و در نتیجه در راستای ارتقاء کیفیت زندگی خود تلاش می کنند
شفا آنلاین>سلامت>همه ما در جامعه صنعتی و مدرن امروز شاهد تلاش بی وقفه عزیزانمان هستیم که برای داشتن پایگاه اجتماعی بهتر، درآمد بالاتر و امکانات رفاهی زندگی، گاه از سلامت جسمانی و روانی خود غافل می شوند.

به گزارش شفا آنلاین:برخی برای کسب آسایش بیشتر آرامش خود را هزینه می کنند، آیا داشتن شرایط اجتماعی ایده آل می تواند تضمینی برای سلامت روان و کیفیت زندگی بالا باشد؟ عواملی که در کیفیت زندگی<Quality of Life> بررسی می شود شامل سه بعد جسمانی، روانی و اجتماعی است.

نقص و بد عملکردی هرکدام عدم رضایت از کیفیت زندگی را در پی خواهد داشت. افراد دارای سلامت روان به بهداشت فردی، آراستگی، تغذیه، ورزش، روابط دوستی مسالمت آمیز، مدیریت بحران،حل مساله، تحصیل، داشتن شغل و کسب درآمد درست اهمیت می هند  و در نتیجه در راستای ارتقاء کیفیت زندگی خود تلاش می کنند.

افرادی که احساس غم وبی لذتی ،کارهای نیمه تمام، نداشتن برنامه وهدف مشخص در زندگی، شکست در روابط عاطفی ،عدم رابطه مسالمت آمیز با خانواده و اقوام و دوستان از کیفیت زندگیشان رضایت ندارند و سیر نزولی در رضامندیشان از زندگی دیده می شود.

همانطور که اشاره شد برای بهبود و ارتقاء کیفیت زندگی بررسی های بیولوژیک، روانشناختی و اجتماعی ضروری است. درصورتی که احساس می کنید برخی افکار و رفتارها و خلق شما  در روابط و عملکرد اجتماعیتان مشکلاتی ایجاد می کند و کیفیت زندگی مطلوبی ندارید با مراجعه به روانپزشک متخصص به درمان خود اقدام کنید.

بسیاری از مشکلات خلقی و رفتاری با دارو درمانی و روان درمانی قابل اصلاح است پس از اقدامات دارو درمانی با درمان های شناختی تغییر نگرش ورفتار ودر نهایت تغییر در سبک زندگی خواهید داشت

واز زندگی کار درروابطتان لذت خواهید برد. از سوی دیگر داشتن کیفیت زندگی خوب در گرو سلامت جسم و روان است و از این دو مهم غافل نشویم.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: