کد خبر: ۲۱۸۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۷ - 2018December 31
مهدی شامی‌زنجانی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران اظهار داشت: سومین دوره جایزه تحول دیجیتال به حوزه پزشکی و بهداشت و درمان کشور اختصاص خواهد یافت.
شفاآنلاین>سلامت>عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه فناوری‌های نوین نقش زیادی در کاهش هزینه‌های درمانی بیماران دارند، گفت:‌ لازم است به نقش فناوری‌های دیجیتال در حوزه سلامت توجه بیشتری شود.  مهدی شامی‌زنجانی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در نشست خبری جایزه ملی تحول دیجیتال ویژه کارگروه درمان و پزشکی کشور، اظهار داشت: سومین دوره جایزه تحول دیجیتال به حوزه پزشکی و بهداشت و درمان کشور اختصاص خواهد یافت.

به گزارش شفاآنلاین،وی افزود: دانشگاه تهران با هدف فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از فناوری‌های دیجیتال در حوزه بهداشت و درمان کشور این همایش را برگزار خواهد کرد و از تمام استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز درمانی برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل می‌آورد.

وی با بیان اینکه در زمینه  استفاده از صنعت دیجیتال در حوزه بهداشت و درمان کشور ما نوپا است، گفت: جهان به سمت دیجیتالی شدن در حال پیشروی بوده و تمام صنایع از جمله نفت و گاز، بانک، بیمه و همچنین حوزه سلامت در تمام دنیا به سمت استفاده از فناوری‌های دیجیتالی در حال حرکت هستند.

دبیر جایزه ملی تحول دیجیتال افزود: موضوع سلامت به دلیل اینکه با جان انسان‌ها در ارتباط است بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل امسال این جایزه به فعالان حوزه سلامت کشور اهدا خواهد شد.

شامی‌زنجانی تصریح کرد:‌با استفاده از صنعت دیجیتال کاهش هزینه‌های درمانی بیماران رخ خواهد داد مردم جامعه توسط یک نرم‌افزار می‌توانند از سلامت خود آگاهی پیدا کنند.

وی با اشاره به رواج زندگی فردی در دنیا توضیح داد:‌نرم‌افزار و فناوری‌های دیجیتالی می‌توانند بهبود سلامت فرد را کنترل کنند و در زمان بروز بیماری افراد جامعه را مطلع سازند.

وی در خصوص کاربرد فناوری‌های دیجیتال در حوزه سلامت گفت: نسخه و پرونده‌های الکترونیک استفاده از هوش مصنوعی در زمینه درمان، استفاده از نرم‌‌افزارهای موبایل در خصوص پیشگیری و اطلاع از روش‌های درمانی از جمله موارد استفاده از این صنعت در زمینه سلامت به شمار می‌رود.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: در حال حاضر 4 میلیون نرم‌افزار سلامت در دنیا وجود دارد که متأسفانه سهم کشور ما در این زمینه بسیار اندک است.

در پایان این همایش گزارشی در خصوص نقاط قوت و ضعف شرکت‌کنندگان و استارت‌آپ‌ها به آنها ارائه خواهد شد که بتوانند بر اساس آن نقشه راهی را برای خود تدوین کنند.

در ادامه این نشست خبری مسعود یگانه دبیر کارگروه درمان و پزشکی جایزه ملی تحول دیجیتال بیان کرد: فناوری دیجیتال از جمله صنایعی است که به حوزه سلامت خواهد آمد و در زمینه بهبود و ارتقاء کیفیت زندگی مردم جامعه اثر زیادی خواهد داشت.

وی گفت: از جمله خدمات فناوری دیجیتال به حوزه سلامت ویزیت و مشاوره آنلاین بیماران است که باعث کاهش حجم تراکم بیماران در مراکز درمانی خواهد شد.

وی افزود: توریسم‌درمانی از جمله صنایعی است که با استفاده از فناوری‌های دیجیتال می‌توان سرمایه‌گذاری زیادی در این بخش انجام داد و لازم است زیرساخت‌های استفاده از این صنعت در کشور فراهم شود.

وی در پایان گفت: در حال حاضر استفاده از رسانه‌ها و فناوری‌های دیجیتالی در کشور ما مناسب است و جوانان ایده‌های زیادی را در این زمینه دارند اما متأسفانه معرفی این صنعت به خوبی انجام نشده است که امیدواریم در این همایش بتوانیم این صنعت را به خوبی معرفی کنیم.

برچسب ها: سلامت ، فناوری ، دیجیتال
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: