کد خبر: ۲۱۸۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۷ - 2018December 30
مرکز جامع دیالیز بابل طبق استانداردهای روز دنیا با همت بنیاد نیکوکاری سلامت شهرستان بابل و خیرین در 3 طبقه و با زیربنای 1800 مترمربع و با پیش بینی 100 تخت دیالیز ساخته خواهد شد
شفا آنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از ساخت بزرگ ترین مرکز جامع دیالیز شمال کشور در بابل خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، سید فرزاد جلالی گفت: با راه اندازی بزرگ ترین مرکز دیالیز شمال کشور با 100تخت، مشکل خدمات دهی به بیماران عزیز دیالیزی رفع می‌شود.

وی با بیان این که انجام دیالیز به کیفیت زندگی فرد کمک می‌کند، اظهار کرد: با توجه به افزایش 5 درصدی سالانه بیماران دیالیزی، برای اینکه بتوانیم پاسخگوی نیاز بیماران در حال و آینده نیز باشیم، ساخت مرکز جامع 100 تخته دیالیز در دستور کار این دانشگاه قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل خاطرنشان کرد: مرکز جامع دیالیز بابل طبق استانداردهای روز دنیا با همت بنیاد نیکوکاری سلامت شهرستان بابل و خیرین در 3 طبقه و با زیربنای 1800 مترمربع و با پیش بینی 100 تخت دیالیز ساخته خواهد شد.

جلالی، عملکرد بنیاد نیکوکاری سلامت شهرستان بابل را باعث افتخار شهرستان دانست و بیان کرد: راه اندازی مرکز پیوند مغز و استخوان بیمارستان امیرکلا، بخش جراحی فک و صورت بیمارستان شهید بهشتی و همچنین تهیه تعداد زیادی از تجهیزات مورد نیاز بیمارستان ها از خدمات نیکوکاران و اعضای هیئت مدیره این بنیاد است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی بابل با حمایت وزارت بهداشت، مصمم ومستحکم در اجرای برنامه های خود گام بر می دارد، خاطرنشان کرد: مرکز جامع دیالیز همواره یکی از دغدغه های این شهرستان بوده که امید است با افتتاح آن بزودی شاهد ارائه خدمات بهتر به بیماران دیالیزی شهرستان بابل و همچنین بیماران ارجاعی باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه با افتتاح این مرکز، دانشگاه علوم پزشکی بابل به استانداردهای جهانی که نسبت 4 بیمار دیالیزی به یک تخت در دو شیفت بوده خواهد رسید، گفت: در حال حاضر در بابل 34 تخت دیالیز وجود دارد که ماهانه به صورت میانگین به حدود 300 بیمار خدمات ارائه می‌دهند که این آمار در تعطیلات تابستان و غیره افزایش می‌یابد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: