کد خبر: ۲۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 08
شفاآنلاین-رییس مرکز تحقیقات سلولی صارم ضمن تاکید بر ضرورت آشنا کردن زنان با روش های زایمان بدون درد، نا آگاهی از این روش ها را عمده ترین دلیل گرایش زنان ایرانی به شیوه سزارین عنوان کرد.
به گزارش شفاآنلاین، از مرکز تحقیقات سلولی صارم ، دکتر ابوطالب صارمی اظهار داشت: امروزه در اروپا حدود 80 درصد و در آمریکا حدود 70 درصد زنان باردار خواستار اعمال روش های کاهش درد حین زایمان طبیعی هستند در حالیکه شناخته شده نبودن این روش ها سبب شده زنان ایرانی برای فرار از دردهای حین زایمان به سزارین پناه ببرند.

وی اضافه کرد : بهترین روش کنترل درد زایمان برای زایمان اول، ˈ اپیدورال ˈ است که در این روش داروهای بی حسی، اعضای حسی را تحت تاثیر قرار داده و موجب از بین رفتن درد یا کاهش آن می شود.

صارمی درباره طرح رایگان کردن زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی نیز گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید در کنار این اقدام، علاوه بر گسترش شیوه های زایمان بی درد در این مراکز و آشنایی مادران باردار با آنها، تمهیداتی را به منظور توسعه روش های تسهیل زایمان طبیعی از قبیل ورزش و تحرکات بدنی زنان حین بارداری فراهم آورد.

به گفته صارمی کاهش تحرکات فیزیکی در میان جامعه زنان ایرانی چه زنان باردار و چه غیر باردار جای نگرانی دارد و سلامت آنان را به مخاطره می اندازد.

وی ادامه داد: پژوهش های انجام شده بر نقش ورزش و تحرکات بدنی در طول دوران بارداری با هدف سلامت مادر، جنین و داشتن یک زایمان راحت برای مادر تاکید دارد.

رییس مرکز تحقیقات سلولی صارم اضافه کرد : از سوی دیگر توسعه مراکزی به منظور انجام حرکات نرمشی و کششی در آب یا خارج از آن در بیمارستان های دوست دار مادر و کودک برای زنان باردار بسیار ضروری است که ایجاد این مراکز جزو سیاست های کنونی وزارت بهداشت قرار گرفته است.
برچسب ها: زایمان ، گرایش ، سزارین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: