کد خبر: ۲۴۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 04
شفا آنلاین:براساس نتایج مطالعات اخیر، کوررنگی در مردان شایع‌تر از زنان بوده به طوریکه از هر پنج مورد کوررنگی، سه مورد مربوط به مردان و دو مورد مربوط به زنان است.
به گزارش شفا آنلاین،امیر علی شایسته متخصص بیماری‌های چشمی  گفت: کوررنگی یک بیماری ارثی وابسته به کروموزوم‌ مغلوب است که در بسیاری از موارد، از مادر به پسر به ارث می‌رسد. 

وی تصریح کرد: در بیماری کوررنگی، سلول‌های مخروطی در شبکیه که مسئول درک رنگ هستند دچار اختلال شده و به همین دلیل بیمار، رنگ را به درستی تشخیص نمی‌دهد. 

 شایسته با اشاره به اینکه کوررنگی ممکن است بر اثر بیماریهای عصب بینایی یا شبکیه رخ دهد، اظهار داشت: شایع‌ترین نشانه کوررنگی، اشکال در تشخیص رنگ‌های قرمز و سبز بوده و در درجه بعدی، اشکال در تشخیص رنگ‌های آبی و سبز است. 

وی با بیان اینکه کوررنگی در هر دو جنس و در تمام گروه‌های سنی ممکن است بروز کند، تاکید کرد: بر اساس نتایج مطالعات اخیر، کوررنگی در مردان شایع‌تر از زنان بوده به طوریکه از هر پنج مورد کورنگی، سه مورد مربوط به مردان و دو مورد مربوط به زنان است. 

 شایسته افزود: البته برخی از مطالعات موارد ابتلا به کوررنگی در مردان را بیش از مقدار فوق نشان داده‌اند که تقریبا تمامی آنها به بالا‌تر بودن این اختلال در مردان در مقایسه با زنان اشاره می‌کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: