کد خبر: ۲۳۸۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۵ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - 2019July 27
فراهم آوردن زمینه‌های تقویت تحقیقات مشترک ترجمانی بالینی و پایه میان پژوهشکده روانشناسی چین وابسته به فرهنگستان علوم این کشور و مراکز علمی و تحقیقاتی کشورمان از اهداف برپایی نخستین کارگاه مشترک دو کشور در حوزه دانش اعتیاد است
شفاآنلاین>سلامت>توسعه و گسترش همکاری‌های بین‌المللی در میان کشورهای آسیایی یکی از اهداف برگزاری کارگاهی در حوزه دانش اعتیاد است که با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، عباس حق پرست، دبیر انجمن علوم اعصاب ایران در این باره اظهار کرد: نخستین کارگاه مشترک ایران و چین در حوزه دانش اعتیاد<Addiction> به منظور تعمیق و توسعه همکاری‌ها میان مراکز علمی و تحقیقاتی ایران و چین و در اجرای طرح‌های مشترک پژوهشی میان محققان دو کشور، اواخر مرداد ماه جاری در تهران برگزار می‌شود.

عباس حق پرست، دبیر انجمن علوم اعصاب ایران با اعلام این خبر اظهار کرد: این کارگاه تخصصی مشترک میان محققان و اساتید ایرانی و چینی در راستای توسعه و گسترش همکاری‌های بین المللی در میان کشورهای آسیایی بر پا می‌شود.

وی ادامه داد: فراهم آوردن زمینه‌های تقویت تحقیقات مشترک ترجمانی بالینی و پایه میان پژوهشکده روانشناسی چین وابسته به فرهنگستان علوم این کشور و مراکز علمی و تحقیقاتی کشورمان از اهداف برپایی نخستین کارگاه مشترک دو کشور در حوزه دانش اعتیاد است.

حق پرست همچنین عنوان کرد: این کارگاه مشترک با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور  و فرهنگستان علوم چین توسط انجمن علوم اعصاب ایران در تهران برگزار می‌شود.

به گفته دبیر انجمن علوم اعصاب<Nerves> ایران، در چارچوب سیاست‌های برنامه‌ریزی شده، این انجمن تلاش دارد تا دامنه اجرای طرح‌های مشترک پژوهشی میان محققان و اساتید برجسته دو کشور گسترش یابد و زمینه برای بسط همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های علمی و تخصصی هر چه بیشتر تقویت شود.

حق‌پرست همچنین تصریح کرد: این کارگاه تخصصی بین‌المللی در حوزه دانش اعتیاد با حمایت و همکاری چندین مرکز علمی و دانشگاهی دیگر از جمله آزمایشگاه نقشه‌برداری مغز، دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی و تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه تهران، دانشگاه فردوسی مشهد و پژوهشکده لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید بهشتی به مدت سه روز از بیست و پنجم مرداد ماه در تهران برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در این کارگاه، ۱۳ تن از اساتید و محققان برجسته علوم پایه و بالینی ایران و چین آخرین یافته‌ها و اطلاعات خود در حوزه دانش اعتیاد را به اشتراک می‌گذارند و در جریان آن زمینه اجرای طرح‌های مشترک تحقیقاتی با تشکیل میزگردهای تخصصی نیز مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

حق‌پرست از تمامی دانشجویان، محققان، اساتید و نخبگان دست اندرکار تحقیقات پایه، پیشگیری، درمان و دیگر جنبه‌های تخصصی دانش اعتیاد جهت شرکت در این نشست علمی تخصصی و همچنین ارائه پیشنهادات و دیدگاه‌های خود برای تقویت توسعه همکاری‌های بین‌المللی دعوت به عمل آورد. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: